Két héttel a 6513 kilométernyi közutat lefedő e-útdíj hálózat bekapcsolása előtt elkezdték telepíteni a díjszedő és ellenőrző berendezéseket - írja a pénteki Népszabadság.
A lap úgy tudja, a rendőrség átvette a bliccelő kamionok elfogásához felszerelt autóit, és az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Zrt. ellenőrző járművein is dolgoznak már. A 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsiknak a megtett kilométerek alapján számlázó rendszer július elsejétől működik majd, de az utolsó kamerák csak október 15-e előtt kerülnek a helyükre.
A rendszer kiépítésében mostanáig a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak (NFM) is volt egy komoly tartozása. Az ÁAK az elmúlt két hétben azért nem szerződhetett a műholdas járműkövetéssel foglalkozó társaságokkal, mert hiányzott a tárca rendelete arról, hogy a flottaszolgáltatók milyen díjért adják majd át a kamionok helyzetadatait az állami sztrádatársaságnak.
A Magyar Közlönyben szerdán végül megjelent a rendelet: eszerint a flottaszolgáltatók az útdíj 1,8 százalékáért adnak adatot a teherautókról. Az ennél komplexebb szolgáltatást nyújtó, például az útdíjat is beszedő és az ÁAK-nak továbbító útdíjszolgáltatók öt százalékot tehetnek zsebre, míg a nem elektronikus elszámolással, hanem az alkalmanként megváltott viszonylati jeggyel közlekedő fuvarozókat kiszolgáló viszonteladók 2-2,5 százalékot kapnak - írja a Népszabadság.