Nem kerül a parlament elé a reklámadóról szóló javaslat a tavaszi ülésszakban - közölte a Magyar Reklámszövetség.
A közlemény szerint a tervezett reklámadóról csütörtökön lett volna esedékes a következő egyeztetés, a Miniszterelnökség azonban azt a tájékoztatást adta a Magyar Reklámszövetségnek, hogy a tervezett adót tartalmazó jogszabály a tavaszi ülésszakban nem kerül a parlament elé. Ennek megfelelően az egyeztetések ősszel folytatódnak, amennyiben a kormány úgy dönt, hogy újra napirendjére tűzi a tervezett adó elfogadását.
A közlemény emlékeztet, hogy a kormány és a reklámszövetség az elmúlt hetekben folyamatosan egyeztetett a médiavállalkozásokat sújtó tervezett adóról. A tárgyalásokban széles körű iparági összefogás eredményeképp részt vett az összes érintett szakmai szervezet.
A reklámadó tervezett bevezetéséről Orbán Viktor május 22-én Brüsszelben beszélt először újságíróknak. A Nemzetgazdasági Minisztérium május 24-én tette közzé a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat munkapéldányát a honlapján.
A kommunikációs iparágat tömörítő szakmai szervezetek ezután egyeztetést javasoltak a kormánynak. Az egyeztetéseket Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár vezeti.
A törvényjavaslat munkapéldánya szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja a reklám-közzétételi tevékenységéből származó adóévi nettó árbevétel. Adóköteles lenne a külföldi illetőségű szervezetek belföldi fióktelep útján végzett reklám-közzétételi tevékenysége is.
Az adó mértéke sávosan emelkedne, az 1 milliárd forint alatti részre 0 százalék, 1-5 milliárd forint között részre 1 százalék, 5-10 milliárd forint közötti részre 10 százalék, az ezt meghaladó részre 20 százalék lenne.
Az adó a legnagyobb árbevételű vállalkozásokat, elsősorban a két nagy kereskedelmi televíziót, az RTL Klubot és a Tv2-t érintené súlyosan. Az eredeti tervezet után egy újabbat is készítettek, amely kizárná, hogy az adót csökkentendő külföldről sugározzák tovább ugyanazokat a műsorokat, illetve, hogy szétdarabolják a médiavállalkozásokat.