Nem lesz nyári szünet a Mercedes és a BMW gyáraiban - írja a Bloomberg. A német luxusautók iránti kereslet a válság ellenére sem csökkent, sőt a Mercedes és a BMW is rekordközeli eladási mutatókat vár idén. Ezzel szemben nemcsak francia és az olasz autógyárak, hanem a General Motors és a Ford is küszködik.
Az autóipar kettéosztottsága különösen jól láthatóvá válik az Európában elhúzódó krízis miatt, hiszen az újra felpörgő amerikai és az ázsiai kereslet elsősorban a német luxusmárkáknál jelentkezik, ehhez képest a hatéves mélyponton lévő európai keresletet inkább a francia és az olasz gyárak sínylik meg.
Az európai autógyárak általában két hétre leállítják a termelést minden nyáron, ha a kereslet nem túl nagy. A Daimler képviselője viszont a Bloombernek azt mondta, a Mercedes-gyárak nem állnak le Magyarországon, Kínában, valamint Dél-Afrikában és a legtöbb németországi helyszínen is folyamatos lesz a termelés. A Daimler egyébként 2012-ben 1,32 millió járművet adott el, idén pedig - a BMW-hez hasonlóan - új rekorda törekszik.
Ehhez képest a General Motors leállítja Opel-üzemét a németországi Bochumban, a Ford Belgiumban és az Egyesült Királyságban, a Peugeot-nál pedig éppen azon gondolkodnak, hogyan küldjék el francia munkásaik 17 százalékát.