Bár vélhetően nem lettek finomabbak a McDonald's hamburgerei májusban, mégis nagy meglepetésre 2,6 százalékkal nőtt a legalább egy éve nyitva lévő üzletek forgalma. Még az elemzők sem számoltak ekkora növekedéssel, csupán 1,9 százalékos bővülést valószínűsítettek. Az elmúlt negyedévekben folyamatosan lassult a növekedés, és bár jelenleg még a júniusi adatra várni kell, jó esély van rá, hogy hosszú idő után először tud nagyobb bővülési ütemet felmutatni a gyorsétterem-lánc.
A legnagyobb bővülési ütem az USA-ban mutatkozott, 2,4 százalékkal, de az európai éttermek is 2 százalékkal tudták növelni forgalmukat, meghaladva az elemzők várakozásait. Csalódást okozott viszont az ázsai régió, ahol "csak" 0,9 százalékos forgalom növekedést ért el a vállalat, míg az elemzők 1,5 százalékot vártak.
Ezzel együtt úgy tűnik, hogy bejött a McDonald's új McWrap szendvicse, amit tehát nem véletlenül neveztek "Subway-gyilkos" szendvicsnek. Ahogyan arról az Investor.hu hasábjain is beszámoltunk, az új termék főleg a fiatalabb fogyasztókat célozza, mely nem csak ízben, hanem kalóriában is szabadon testreszabható. A májusi adatok továbbá az úgynevezett "Dollar Menu" nevű terméknek is köszönhetően, írja a cég a közleményben.
A kedvező adatokra az árfolyam is pozitívan reagált, ami jelenleg kerek 100 dollárnál jár, köszönhetően az 1,6 százalékos plusznak.
A McDonald's árfolyama (NYSE)