Jól fogytak a francia Hermés luxuscikkei a második negyedévben, ugyanis a párizsi cég bevételei 12 százalékkal 910 millió euróra emelkedtek, amivel sikerült felülmúlni még az elemzői várakozásokat is. Ha pedig eltekintünk a devizahatásoktól, akkor még nagyobb, 16 százalékos növekedést láthatunk.
Ráadásul a menedzsment az idei évre vonatkozóan úgy nyilatkozott, hogy a korábban várt 10 százalékos bevétel növekedést felülmúlhatja a cég. A társaság általában igen konzervatív a jövőre vonatkozó előrejelzéseivel, így ezt a kijelentést érdemes komolyan venni, vagy akár még jobb számokra számítani, nyilatkozta a Bloombergnek Rey Wium a Renaissance Capital elemzője.
A bevételek több mint 45 százalékát adó Ázsiában csak 6 százalékkal emelkedett az értékesítés az egy évvel ezelőttihez képest. Elsősorban azért, mert a kontinensről származó értékesítések harmadáért felelős Japánban a gyengülő jen miatt az egy évvel ezelőttihez képest alacsonyabb lett a bevétel, bár az első negyedévinél már sikerült nagyobb forgalmat elérnie, ami bíztató a jövőre nézve.
Emellett a Japánon kívüli ázsiai piacokon 15 százalék feletti volt a bővülés, ami szép teljesítmény azt figyelembe véve, hogy a tavalyi évben érezhetően lassult a luxuscikkek iránti érdeklődés a szektor motorjának számító Kínában. Az emberek kevesebbet költöttek méregdrága ruhákra és kiegészítőkre, a gazdaság növekedésének lassulása pedig mégjobban visszavetheti a vásárlási kedvet, persze ez nem minden céget érint ugyanúgy.
Egy olyan trendet is észre lehet venni, hogy az ázsiai vásárlók egyre inkább elfordulnak a nagyon ismert "tömeg luxusáruktól" és inkább a még drágább, sokkal exkluzívabb termékek felé mozdulnak el. Az Hermés luxuscikkei pedig pont ilyen kategóriába tartoznak, hiszen például Birkin bőrtáskáiért több milló forintnak megfelelő összeget is elkérnek.
Az Hermés már a második nagy európai luxuscég, ami a vártnál jobb bevételi számokkal állt elő, korábban a brit Burberry örvendeztette meg befektetőit eredményével. Jövő hét kedden pedig érkeznek majd a luxusszektor francia nehézsúlyú szereplőinek negyedéves számai az LVMH-tól és többek között a Gucci márkáról híres Keringtől (korábban PPR). Az idei évben vegyesen mozognak a francia luxuscégek a tőzsdén, az LVMH 5 százalékos mínuszt szedett össze eddig 2013-ban, míg két riválisa elég jól teljesít, az Hermés közel 15 százalékot ment fel eddig.
A részvényárfolyam 3 százalék körül emelkedik a mai kereskedésben, amivel egy hónapja látott magasságokig kapaszkodik vissza a papír.
Az Hermés árfolyama (Párizs)