Afrikából vár milliárdokat a francia Tesco

Vágólapra másolva!
Nem tétlenkedik Georges Plassat, a Carrefour vezérigazgatója, a cég ugyanis 2015-re legkevesebb 8 afrikai országban szeretné megnyitni üzleteit, nem titkoltan azzal a céllal, hogy jelentősen nagyobb növekedést érjenek el a kontinensen, mint például Észak-Amerikában. A Carrefour egy jelentős partner a CFAO segítségével eredményesen törhet be az új piacokra, aminek sikerességében úgy tűnik, hogy a befektetők sem nagyon kételkednek.
Vágólapra másolva!

Átalakítás, várakozások, Afrika

Meglehetősen nagy szárnyalást mutatott be a francia Carrefour árfolyama, Georges Plassat, az új vezérigazgató kinevezése óta. A francia élelmiszerlánc részvénye ugyanis ma már több mint 70 százalékkal értékesebb, mint egy évvel ezelőtt. A nagy szárnyalás elsősorban a nagy átalakításokkal kapcsolatos várakozások miatt következett be, aminek egyik legérdekesebb elemét az afrikai piacokra tervezett erőteljes belépés jelenti.

A francia élelmiszer áruházlánc bevételeinek döntő többségét jelenleg Franciaországból szerzi, valamint az európai nagyobb országok mellett főleg a kiválóan teljesítő Dél-Amerikai piacokra is támaszkodik. Afrikában viszont még óriási kihasználatlan lehetőségek rejlenek, a növekedés üteme pedig feltehetően többszöröse lehet az európai, illetve észak-amerikai piacokénak.

Forrás: Investor.hu

Az előny náluk van

Ami talán az egyik legfontosabb katalizátor lehet az afrikai terjeszkedésben, hogy a Carrefour nem önállóan, hanem a CFAO-val közös vállalatot létrehozva hajtja majd az végre, ahol a partnerének 55 százalékos részesedése lesz. A CFAO azonban már régóta végzi Afrikában a különféle árucikkek kereskedelmét, így értékes beszállítói tapasztalatot jelent a Carrefour számára, nem beszélve a már meglévő politikai és gazdasági kapcsolatrendszeréről.

Afrikában pedig a megfelelő szállítói rendszer kulcskérdésnek számít a hasonló vállalkozások számára, ahogyan arra Michael Dennis, a Cantor Fitzgerald, a kiskereskedelmi szektorelemzője is felhívja a figyelmet. A CFAO ezzel együtt évente 1 milliárd eurós árbevételt vár a közös vállalkozástól, ami 2015-re már legkevesebb 8 afrikai országban tervezi a működést.

Ennek függvényében úgy tűnik, a Plassat által menedzselt nagy átszervezés - amit a régi, gyenge növekedést eredményező piacokról való kivonulás, és az új, nagy bővülési lehetőségekkel kecsegetető újakra való belépés jelent - folytatódhat. Az árfolyam mindenestre tükrözi a befektetők optimizmusát, hiszen 70 százalékos emelkedéssel nem sok részvény büszkélkedhet az elmúlt egy évben.

Ahogyan pedig arra már felhívtuk a figyelmet, a részvény még ekkora emelkedés után is remekül fest technikai szempontból, további emelkedés sem kizárt a jelenleg kirajzolódó kép alapján. A profitabilitás szintén javulhat a változtatások miatt, hiszen gyengébb piacokról való kivonulás javítja majd a cég versenyképességét is. Nagy kérdés viszont, hogy a megelőgezett bizalmat a vállalkozás sikerrel igazolja-e vissza, amihez az afrikai piacok mindenképpen hozzájárulhatnak.

A Carrefour árfolyama (Párizs)

Forrás: Investor.hu

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről