Az elkövetkezendő 20 évben akkora növekedés mehet végbe Kína légiközlekedésében, hogy a belföldi utasforgalom tekintetében messze meghaladhatja majd a jelenlegi világelső amerikai szinteket.
Ez egy hatalmas sztori, jelentette ki John Leahy az Airbus (EADS) működésért felelős vezetője a CNBC-nek adott interjújában. Az Airbus szerint 2032-ig a globális légi iparágnak 4400 milliárd dollár értékű új repülőgépekre lesz szüksége, ami majd' 30 ezer darabos megrendelést jelent.
Bár iszonyatos nagyságú számokról van szó, az európai gyártó még visszafogottnak is tűnik, ugyanis a Boeing korábban hasonló időtávon gondolkozva 35 ezer darab és 4800 milliárd dolláros értékkel számolt.
Abban azonban egyetértés van, hogy a növekedés hajtóereje az ázsiai térség, mindenekelőtt Kína lesz. Az Airbus szerint a globális bevételek 29 százaléka fog érkezni az ázsiai-óceániai térségből, mivel többek között a gazdasági növekedés, a gyarapodó középosztályi réteg, az urbanizáció és a turizmus a légi utazások növekedését hozzák magukkal.
A városiasodás oda vezet majd, hogy a "megavárosok" száma 2032-re duplázódik majd a jelenlegi 42-ről, és a világ nagy távolságú repülőútjainak 99 százaléka ezekhez a helyekhez kötődnek majd. A globális légiforgalom évi 4,7 százalékkal növekedhet az Airbus szerint, ez lényegében megegyezik a Boeing által előrejelzettekkel.
Hasonló a helyzet az új repülőgépek iránti kereslet földrajzi megoszlásánál is. Az Airbus szerint az ázsiai-óceániai régió 36 százalékot hasít majd ki az utasszállítók piacából messze megelőzve Európa 20 százalékát és Észak-Amerika 19 százalékát.
A két repülőgépgyártó egészen elképesztő évet tudhat magáénak eddig, ugyanis fej-fej mellett haladva csaknem 60 százalékos pluszt szedtek össze. A légitársaságoktól egyébként év közben szinte folyamatosan érkeztek a megrendelések a gyártókhoz dollármilliárdos üzletekhez segítve a Boeinget és az Airbus-t is.