A Renault vezérigazgatójának, Carlos Ghosn-nak nagyobb közvetlen befolyása lesz a francia autógyártó mindennapos működésére, miután múlt héten távozott a cég operatív igazgatója. A hírekre több mint 2 százalékos eséssel reagált a részvényárfolyam, onnan azonban nap közben sikerült visszakapaszkodnia, de zárás felé közeledve megint visszábbcsúszott. Habár nem lehet csak ennek tulajdonítani a gyenge árfolyamteljesítményt, mivel a nemzetközi hangulat sem kifejezetten jó.
Az viszont érdekes, hogy rövid időn belül már másodjára esnek nagyobbat a Renault részvényei, hiszen múlt hét csütörtökön szintén igen nagy napon belüli esést produkált a papír, miután először napvilágot látott a hír, hogy elhagyja a vállalatot a működésért felelős vezető, Carlos Tavares.
A cég új vezetői struktúrát állít fel, így megszűnik Tavares pozíciója, a jövőben pedig két új bizottság látja majd el a feladatokat, amelyek Ghosn-nek tartoznak majd beszámolási kötelezettséggel. Ezzel pedig megerősödik a vezérigazgató befolyása, és a cég menedzsment szerkezete jobban fog hasonlítani egy német vállalatéhoz, nyilatkozta a UBS elemzője a Bloombergnek. Az egyik testület feladata az autók fejlesztésének és gyártásának a koordinálása lesz, míg a másik a marketingért és az értékesítésért lesz felelős.
Tavares egyébként több mint 30 éve csatlakozott a Renault-hoz, ahol két éve léptették elő operatív igazgatóvá. Neki is köszönhető a 17 százalékos leépítés márciusi kiharcolása, illetve a bérek befagyasztása, cserébe viszont három évig nem zárnak be egy francia gyárat sem.
Mindezzel jókora költséget spórolt meg a Renault, emellett pedig a francia gyártó egyre inkább az Európán kívüli piacokat célozza, hogy újra növekedési pályára állhasson.
A Renault árfolyama meghatározó szintek közelében mozog. Egyelőre úgy tűnik, hogy a tavaly november óta tartó emelkedő trend megtört, ráadásul még mindg az 55 eurós szint alatt tartózkodik. Ha ez elesne, akkor a következő megálló a 200 napos mozgóátlag lehet.
A Renault árfolyama (Párizs)