Káprázatos teljesítményt nyújt idén a dán ékszergyártó cég, a Pandora részvénye, ugyanis a papírok már 75 százalékkal érnek többet, mint január első kereskedési napján. Bár első látásra elvakíthat a briliáns produkció, azt azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy 2010 októberi tőzsdére menetelét (IPO) követően előbb 350 dán korona fölé kapaszkodott az árfolyam, hogy egy évvel az IPO után már csak 40 korona alatti szinteken kereskedjenek vele.
A Pandora árfolyama (Koppenhága)
Azonban a cégnél nem ültek ölbe tett kézzel és átszervezték a stratégiát, a Zara márkát is tulajdonló Inditextől merítve ötletet. A spanyol ruházati óriás köztidottan a gyorsan pörgő készletek híve, ezért akár hetente kétszer is megjelenik új designnal, így kevésbé van ráutalva a nagy leárazásokra.
Habár a Pandoránál azért nem ennyire gyorsan terveznek új ékszereket, de idén hétszer szeretnék megújítani kollekciójukat szemben az elmúlt évi kettővel. Emellett pedig árcsökkentésekkel és új üzletek nyitásával is szeretnék felpörgetni értékesítéseiket. Idén 175 új üzletet nyithat a társaság, amivel teljes egységei száma több mint ezerre növekszik majd, míg termelését a társaság Thaiföldön bővíti tovább. Az újdonságokkal való megjelentés kiemelkedő fontosságú, ez az amit megtanultunk, nyilatkozta a vezérigazgató, Allan Leighton a Bloombergnek.
A cég stratégiája pedig úgy tűnik beválik, mivel az első féléves bevételek közel 50 százalékkal emelkedtek. Ráadásul a menedzsment az egész éves célját is felfelé módosította, 8 milliárd koronára, bár az elemzői konszenzus még ettől is valamelyest optimistább és 200 millióval még nagyobb bevételre számít.
Az 1982-ben alapított cég a kétezres évek elején kavarta fel az állóvizet klasszikus medáljaival (charm) az ékszerszektorban. Akkor még csak 15 darabból álló sorozattal jelent meg a Pandora, mára viszont már több mint 700 darab ilyen ékszerrel van jelen a piacon. Idén őszre és télre is külön kollekcióval készül a cég, ráadásul legújabb magazinjában egy Hollywoodi színésznővel, Zooey Deschanellel próbálja vásárlásra csábítani az érdeklődőket.
A dán Sydbank elemzője szerint bár kockázatos, hogy lényegében egy fajta ékszertől függ a cég sikere, ez a Pandoránál mégis jó út lehet. A gyakran frissülő kollekciók és az alacsonyabb árak visszacsábíthatják a vásárlókat az üzletekbe, nyilatkozta a szakértő a Bloombergnek.