Hiába szerepelnek világszerte magazinok címlapjain a Victoria’s Secret modelljei és hiába tartotta meg a márka múlt héten nagyszabású éves divatbemutatóját, a legendás fehérneműket készítő anyacég, az L Brands részvényesei nem nagyon örülhetnek, mivel a cég a vártnál kisebb nyereségre számít a következő negyedévében.
Habár a cég október végén záruló üzleti negyedévévben 25 százalékos profitnövekedésről számolt be az egy évvel ezelőtti szintekhez képest, és októberben már a forgalom is a vártnál jobban alakult, a borúsabb kilátások miatt a befektetők 3 százalék körüli mínuszba taszították a cég papírjainak árfolyamát. Hiszen a tőzsdén a jövőt figyelik a befektetők, nem pedig a múltbeli eseményeket.
Az L Brands utolsó üzleti negyedévére (november-január) csak 1,67-1,82 dollár közötti egy részvényre jutó eredményt (EPS) vár, ami elmarad az elemzői konszenzusban szereplő 1,83 dolláros szinttől.
A visszább vett profitvárakozások annak is köszönhető, hogy a cég nagy leárazásokat volt kénytelen eszközölni, hogy a vásárlókat becsábítsa üzleteibe. Ennek megfelelően a bruttó nyereséghányada is csökkent a cégnek, ráadásul idén ez már háromból a második olyan negyedév volt, amikor alacsonyabb lett a mutató értéke, mint egy évvel korábban. A szeptemberi vártnál rosszabb forgalom után viszont októberben már nyolc százalékkal ugrott meg a már legalább egy éve nyitva lévő üzletek eladásai.
Az októberi értékesítések is segítettek abban, hogy a negyedévben összesen 5,9 százalékkal emelkedjen az árbevétel, amihez a bevételek oroszlánrészét (60 százalék körüli érték) adó Victoria's Secret márka négy százalékkal járult hozzá.
Azért idén az árfolyam már több mint 35 százalékot emelkedett, vagyis túl nagy riadalomra azért nem lehet okuk a részvényeseknek. Ráadásul az utóbbi egy hónap alatt szép menetelést mutattak a papírok.