A GfK az MTI-hez tegnap eljuttatott közleményében kifejti: a háztartási kisgépek esetében szinte valamennyi árucsoport hozzájárult a növekedéshez. Csak a legkisebb kategóriákban tapasztaltak visszaesést: olajsütőkből, kenyérpirítókból, ételpárolókból kevesebbet vásároltunk, mint 2012 megegyező időszakában. Ha a tárgyak népszerűségét a kétszámjegyű növekedés mutatja, a szájápolási és az étel-előkészítő termékek, illetve a vasalók az abszolút sztárok. Ezek mellett fellendültek a szőrtelenítő termékek, a hajvágók, a vízforralók, a kávéfőzők és a porszívók eladásából származó adatok. A statisztika szerint ezekre a termékekre a fogyasztók 6,4 milliárd forintot költöttek a harmadik negyedévben.
Érdekesség, hogy idén a legtöbbet hűtőszekrényből vásárolt a lakosság, ám még így is kevesebbet, mint a tavalyi év megegyező időszakában. A hűtőszekrények mellett a páraelszívók és a beépíthető főzőlapok forgalma is csökkent. Kétszámjegyű növekedést ért viszont el a mosógépek, a mikrohullámú sütők és a szárítógépek kategóriája.
A mosógépeken belül valamennyi alkategória nőtt, de az emelkedő tendencia főként az elöltöltős, keskeny kivitelű modelleknek köszönhető. A vásárlók körében a leginkább energiatakarékos modellek a legkeresettebbek. A környezetvédelmi szempontból menő mosógépek fokozatosan visszaszorítják az alacsonyabb energiatakarékos-besorolású gépek teljesítését a piacon.