A szakember szerint az első pozitív tendenciák 2015-től várhatóak, ekkor ugyanis az új uniós költségvetési időszak támogatásainak is köszönhetően már legalább a felújítások megkezdődnek, ami magával húzza az építőanyag piacot is.
A társaság árbevétele akkortól a várakozások szerint 10 százalékkal növekszik, idén ugyanis - a konszolidáció jegyében - nem az árbevétel, hanem a nyereség növelésére koncentráltak.
Az idei első kilenc hónapban 64,562 millió eurós bevételt ért el a Masterplast, ez három százalék alatti csökkenés 2012 hasonló időszakához képest. Ugyanakkor az EBITDA eredményük 2,24 eurót tett ki az első kilenc hónapban, amely 23 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.
Az átalakított kereskedelmi politika nagyobb hangsúlyt fektet a jól szállítható, magasabb hozzáadott értéket képviselő kiegészítő termékek értékesítésére. A csoport az újonnan megnyíló üzemek piaci igényekhez igazodó lassabb felfuttatásával is alkalmazkodik a megváltozott piaci környezethez.
A magyarországi központú, közép- és kelet-európai nemzetközi cégcsoport 12 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal és négy saját tulajdonú gyártóegységet is működtet.