Egyre több banki ügyfélnek van hitelkártyája a GfK Hungária pénzügyi felmérése, a Retail Banking Monitor szerint. Megváltozott a nemek aránya is: míg 2010-ig a férfiak körében volt némiképp népszerűbb a termék, az utóbbi három évben állandósult a nők elsőbbsége.
A tulajdonosk átlagosan több mint háromszor használják vásárlásra hitelkártyájukat. Az ATM-es készpénzfelvételek gyakorisága is nőtt, annak ellenére, hogy ezért általában magasabb díjat kell fizetni, mint más bankkártyáknál.
"A hitelkártya-használat változásának hátterében több tényező állhat. A hagyományos hiteltermékeknél megfigyelhető keresleti enyhülés hatására előtérbe került az ilyen típusú kártyák értékesítése a piacon, így egyre többek számára ismerős az elsőre nehezebben átlátható konstrukció. Banki költségeikre is egyre jobban ügyelnek az ügyfelek, ezek a kártyák pedig általában valamilyen kedvezményt kínálnak bizonyos feltételek mellett. Az is valószínűsíthető ugyanakkor, hogy a hitelkeret kihasználása is sokak számára vonzó" – mondta Bacher János.
A GfK Hungária pénzügyi kutatásokért felelős ügyfélkapcsolati igazgatója a nemek arányáról azt mondta, "gyakori, hogy a háztartásokban a nő intézi a bevásárlást, összességében gyakrabban használva kártyás fizetést, többet is költve partnerénél. Elképzelhető, hogy az ő tudatosságuk rejlik a körükben mért nagyobb népszerűség hátterében".
Változást hozhat a piacon a bankkártyás és hitelkártyás fizetéseket érintő bankközi jutalék szabályozása. A korábbi értékek kifejezetten ösztönözték a bankokat a hitelkártyák előtérbe helyezésére. Ugyan előnyük nem tűnt el, de jelentősen csökkent, így feltételezhető, hogy a jelenleg kínált konstrukciók módosulnak a jövőben. Összességében azonban továbbra is a hitelkártyák növekvő piaci arányával lehet számolni.