A felügyelet vasárnapi bejelentése után a bankok és a hitelkártyacégek azzal próbálták megnyugtatgatni az izgatott ügyfeleket, hogy a kiszivárogtatókat elfogták, még mielőtt továbbadhatták volna a megszerzett információkat. Ennek ellentmondanak azonban azok a hírek, amelyek szerint egyes ügyfelek szerint nem általuk kezdeményezett tranzakciók történtek számlájukon.
Sokan lázasan figyelték az interneten, hogy a tolvajok nem emeltek-e le pénzt a bankszámlájukról. Hétfőn délig 150 ezer banki ügyfél igényelt új bankkártyát elővigyázatosságból, miközben a napi átlagos hitelkártya-kérelem 30 ezer az országban.
Az adatok egy részének kiszivárogtatása olyan dél-koreai bankokban történt, amelyek megosztották ügyfeleik adatait több hitelkártya-kibocsátó céggel, mint például a KB Kookminnal, a Nonghyuppal vagy a Lottéval. Az érintett három hitelkártya-kibocsátó cég közölte hétfőn, hogy minden olyan kárt megtérít, amely az adatszivárgásból származik.
Alig néhány órával közös hétfői sajtóértekezletük után azonban lemondott a Nonghyup cég hitelkártya-üzletág vezetője amiatt, hogy bírálói szerint a botrány kirobbanása után nem megfelelő intézkedéseket hozott. A KB Kookminnak pedig az egész menedzsmentje mondott le, vállalva a felelősséget az ügyben.
Az üggyel kapcsolatban korábban letartóztatták a KCB hitelminősítő intézet egy dolgozóját, akit azzal gyanúsítanak, hogy ő lopta el az adatokat hitelkártya-cégektől, amelyeknél elemzőként dolgozott. Emellett három telefonos marketingcég vezetőit is őrizetbe vették, akiket a lopott személyes adatok megvételével vádolnak.
A pénzügyi felügyelet kilátásba helyezte: ha kiderül, hogy bankok is vétkesek az adatok kikerülésében, megbünteti őket vagy vezetőjüket. Hozzátette a felügyelet, hogy egyelőre nem lát összefüggést az adatszivárgás és azon tranzakciók között, amelyeket nem a számlatulajdonosok indítottak számlájukról.
Dél-Koreában az utóbbi években egyre jelentősebb méreteket öltött a személyes adatok ellopása és az azokkal való telefonos és internetes visszaélés.