Komoly gondokkal szembesült az elmúlt években az amerikai söripar, ugyanis nem csak, hogy visszaesett a fogyasztás, de azt sem látni, hogy mi fordíthatná meg ezt a tendenciát.
A fogyasztói szokásokkal foglalkozó Mintel elemzőcég adatai szerint tavaly 2,79 milliárd rekesz sör fogyott a 2012-es 2,78 milliárddal, illetve az öt évvel korábbi 2,9 milliárd rekesszel szemben. Ráadásul az elkövetkezendő négy évben sem várható igazán komoly fordulat, hiszen az értékesítés 4 százalékkal kúszhat feljebb.
A söripar kínlódásában nagy szerepe van a megváltozott fogyasztói szokásoknak. A Gallup felmérése szerint a sörfogyasztók aránya jócskán visszaesett a 19-29 éves korosztályban. 1992-94-hez képest 2012-13-ra a vizsgált korosztályban 71 százalékról 41 százalékra zsugorodott.
Úgy néz ki, hogy a sörrel szemben más alkoholos italok felé fordultak a fiatalok. A Gallup előbbi felmérése szerint a szeszes italokat fogyasztók aránya 13-ról 28 százalékra, míg a bort fogyasztók aránya 14-ről 24 százalékra nőtt. A felmérés jól mutatja, hogy a sörgyártóknak már nem csak egymással, hanem más alkoholos italokat gyártó cégekkel is meg kell küzdeniük.
Ennek ellenére 2013-ról 2018-ra 83 milliárd dollárról 95 milliárdra emelkedhet a sörbevétel az USA-ban. Ez azonban már elsősorban a kézműves sörök iránti kereslet bővülésének, és ezek magasabb árazásának tudható be. Tavaly például ezerféle új kézműves sört dobtak a piacra.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!