Az 1700 milliárd jen nagyobb szelete a Boeinget illeti (1361 milliárd jen), mivel a japán légitársaság az amerikai gyártótól nagyobb gépeket rendelt (777-es, 787-esek), míg az Airbustól a kisebb A320neo és A321neo típusokat választotta.
A repülőket 2016 és 2027 között fogják leszállítani, aminek egy része az ANA flottájának addig elöregedő részét fogja lecserélni, javítva ezzel a hatékonyságot, hiszen az új gépek motorja kevesebb üzemanyagot fogyaszt, így csökken a légitársaság költsége is. Egyébként az ANA a 90-es évek óta először rendel újra Airbus gépeket.
A repülőgépgyártók egy nagyobb megrendelés esetén jelentős kedvezményt szoktak ajánlani a vevőnek. A japán cég elnöke pedig el is mondta, hogy a két repülőgépgyártó nagyon agresszívnek bizonyult az eladási ajánlatok kapcsán, így sikerült elég jó feltételeket kapnia az ANA-nak.
Habár az ügylet nagyobb része a Boeingé, a mostani megállapodás is azt erősíti, hogy az Airbus egyre inkább megveti a lábát Japánban. Tavaly októberben az Airbus már nyert egy csatát a Boeinggel szemben, amikor egy 9,5 milliárd dolláros Japan Airlines megrendelést happolt el az amerikai cég elől. Korábban a második világháború óta gyakorlatilag a Boeing kisajátította a japán piacot, kvázi-monopóliumot létrehozva.
A Standard & Poor’s elemzője szerint is látszik, hogy az Airbus szépen halad előre Japánban, a következő lépés az lehet, hogy a nagyobb gépeket tekintve is bebiztosítson megrendeléseket az ANA-tól. Az Airbus vezérigazgatója, Fabrice Bergier is azt szeretné, ha 2020-ra a japán repülőgépek piacán 25 százalékos részesedést érnének el.
Idén Ázsiából már több megrendelés is befutott az Airbushoz:
A hírekre az Airbus árfolyama kisebb emelkedésben van, annak ellenére, hogy a nemzetközi piaci hangulat borúsra fordult ma.