Az MNB három pénzügyi szervezetnél tapasztalt jelentős törvénysértéseket, ezért megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását, és bírságot szabott ki. A K&H Bank Zrt. a vizsgált öt hónapos időszakban a hozzá beérkezett 702 panaszból 396 esetben – vagyis a beérkezett panaszok 56,41 százalékában – 30 napon túl válaszolt az ügyfeleknek, ezért 15 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot kell fizetnie.
Az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelep 2 milliós büntetést kapott, mert megsértette a panaszkezelési szabályzatot, a Banif Plus Bank Zrt.-t pedig 1 milliós bírsággal sújtotta a jegybank, mivel nem biztosította az ügyfeleknek a telefonon történő szóbeli panasztétel lehetőségét heti egyszer az általánostól eltérő, hosszabb ügyintézési idővel.