Nem kevés kritika éri a céget, amiért sóherkodott a WhatsApp megvásárláskor, el is happolta előle a nagy kék cég19 milliárd dollárért. Ráadásul Zuckerbergéknek kapóra jön, hogy az Oroszországban piacvezetőnek számító Vkontakte közösségi oldal éléről a „hatalom” eltávolította a Pavel Durov-ot, így most innen is felhasználói átvándorlás várható más közösségi oldalak felé. Jelen pillanatban ebből pedig a Facebook profitálhat a legtöbbet.
Mindezek tetejébe a Google házatájáról sem jönnek jó hírek. A legfrissebb, hogy Vic Gundotra, a Google+ ötletgazdája nyolc év után otthagyja a céget. Piaci pletykák szerint ez az első látható jele annak az átszervezéssorozatnak, amely több ezer embert érint, és amely szerint a Google+ megszűnik termék lenni a Google berkein belül, feladja a Facebookkal és a Twitterrel vívott versengést, és egy platformmá alakul át.
Bár a Google+ Magyarországon sem olyan népszerű, mint a Facebook, havi látogatói szám tekintetében a második helyen áll. A Google+ üzleti, marketinges célú felhasználása is egyre terjed. A közösségi médium jelenleg több mint 530 millió felhasználóval rendelkezik világszerte, akik többségének ugyan azért van Google+ fiókja, mert valamilyen más Google szolgáltatást is igénybe vettek már, például a Youtube-ot, vagy a Gmail-t, és így automatikusan csatlakoztak a Google+-hoz is, de úgy látszik, ez a módszer nem elég ahhoz, hogy a kritikus tömeg aktivitásban is jelentős legyen.
Pedig a Google+ funkcionalitásban nem marad el versenytársától, és egyre inkább megkerülhetetlen az online marketingben. A keresőoptimalizálás szempontjából kimondottan érdemes használni az oldalt, az ebben rejlő potenciálra a Google szakemberei is ráéreztek.
A cikk jövő heti folytatásában tippeket adunk arra, hogyan aknázhatja ki a cégünk Google+ lehetőségeit a leginkább.
Miklovicz Norbert
a Marketing112 ügyvezetője, kis- és középvállalkozásokra szakosodott marketingtervezési szakértő