"Az ingyenes kipróbálási lehetőség nem azonos a termék visszaküldésének lehetőségével" - hangsúlyozta a maximálisan kiszabható bírság indoklásában a Versenyhivatal. A cég ugyanis "30 napos ingyenes kipróbálási lehetőséget ígért a vásárlóinak", ez azonban a valóságban csak azt jelentette, hogy azok, akik visszaküldték a termékeket, visszakapták a vételárat.
A versenyhivatal megállapította, hogy a cég így valójában csak az elállási jogról tájékoztatta a fogyasztókat, tehát az ígéret nem tekinthető valóban ingyenes, kockázatmentes kipróbálási lehetőségnek.
A maximális bírságot ezen túl az is indokolta, hogy a vállalkozás, illetve az azonos tulajdonosi hátterű, ügyvezetésű és székhelyű Direkt Market Kft. ellen már több versenyfelügyeleti eljárás folyt étrendkiegészítőkkel kapcsolatos kereskedelmi gyakorlat miatt - közölte a GVH.
A vállalkozás ellen egyébként május 20-án újabb versenyfelügyeleti eljárás indult