A Google+ remek hatással van a keresőoptimalizálásra, hiszen ha cégünk Google+ oldalának követői és azok ismerősei rákeresnek valamire a Google-ben, ami bennünket érint, akkor cégünk pozitív rangsorolást kap, azaz jobb helyeken jelenik meg a szolgáltatásunk a keresőben.
Abban az esetben, ha az érdeklődők cégnévre vagy márkára keresnek rá a keresőben, a találatok mellett megjelenhet a cégünkről egy részletes adatlap is, amely a Google+ oldalunkról származó információkat veszi alapul.
A Google+ használatával az általunk írt anyagokhoz, tartalmakhoz megadhatjuk a szerző nevét és arcképét, amely a találati oldalon is megjelenik (Google Authorship). Ezáltal sokkal megbízhatóbb forrásnak tűnhetünk, nem utolsósorban figyelemfelkeltő a szöveges találatok között.
A Google+-szal együtt használva a többi Google szolgáltatást még jobb eredményt érhetünk el a keresőoptimalizálás terén. A Google Helyek és a Google Térkép jobban segíti a helyi keresési eredményeket; a Gmail-es email-címekre kiküldött hírlevelek pedig több megjelenési lehetőséget kapnak az adott felhasználó postafiókjában.
A Google+ segítségével a felhasználók véleményt írhatnak cégünkről, és 5 csillagos skálán is értékelhetik szolgáltatásainkat. A találati listában ezek az értékelések is megjelenhetnek, amelyek pozitív vélemények esetében sokat segíthetnek. Persze ez visszafelé is működik sajnos, hiszen ha rossz megítélést kapunk, az szintén látszani fog a keresőben. A Google+ efféle felhasználása külföldön szinte már kötelező marketing elem, Magyarországon viszont még kiaknázatlan terület. A hazai szakemberek is csak most kezdenek foglalkozni vele.
Miklovicz Norbert
a Marketing112 ügyvezetője,
kis- és középvállalkozásokra szakosodott marketingtervezési szakértő