Amellett, hogy az élelmiszer, a vegyiáru és a kozmetikai cikkek közel 2 százalékkal kerülnek többe, mint a tavalyi megegyező időszakban, az idei első negyedév során 1,6 százalékkal több árut adtak el a boltok, mint tavaly január-márciusban. Értékét tekintve a forgalom 3,5 százalékkal nőtt, ami Európában az egyik legfeltűnőbb mértékű javulás.
Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen európai kiskereskedelmi tanácsadási igazgatója kitért arra, hogy Dánia és Svájc mellett Magyarország hozta a legnagyobb mértékű javulást. 2014 első negyedévében Európában a nominális növekedés átlagos mértéke ugyanúgy 1,7 százalék, mint az előző negyedik negyedév során, a mutató az előző három hónaphoz képest tíz országban javult, tíz országban kisebb lett.
A piaci tapasztalat szerint a fogyasztói bizalom erősödése két negyedév elteltével látszik meg az eladások adatain – a 2014 január és március közötti eredmények éppen ezt igazolják. Magyarországon tavaly a második negyedévi 41 pont után, a harmadikban már 45, a negyedikben pedig 51 pontot ért el az index, idén tovább nőtt 54 pontra. Ez az index összegzi a fogyasztók véleményét személyes pénzügyi helyzetük és a munkahelyek kilátásairól, valamint vásárlási hajlandóságukról.
Ha az európai helyzetet nézzük, a huszonegy vizsgált országban a bázishoz képest átlagosan esett az érték, a mutató ugyanúgy mínusz 0,6 százalékos, mint 2013 végén. A Nielsen európai igazgatója szerint az Egyesült Királyságban, Németországban és Olaszországban negatív a trend. Mennyiségben a legkedvezőbb mutatókat a török, francia, norvég és belga piac érte el.