A legnépszerűbb, tévén is közvetített sportesemények idején hagyományosan megugrik a kereslet a műszaki cikkek iránt, élükön a tévékkel és a házimozi-rendszerekkel. Június és július egyébként is erős hónapok a műszaki üzletekben, de ilyenkor látványosan megugrik a hitelért folyamodók száma is. Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketing igazgatója úgy kalkulál, a vásárlások jelentős része idén is áruhitel igénybevételével fog történni.
Legutóbb 2012-ben a londoni olimpiai játékokat és a labdarúgó-Európa-bajnokságot megelőzően volt kiugró a műszaki áruházak forgalma: akkor 42 százalékkal több áruhitelt vettek fel a magyar családok, mint a korábbi hónapokban. Hasonló trendet figyelhettünk meg két évvel korábban is: akkor a dél-afrikai labdarúgó világbajnokság 1 hónapja alatt 38 százalékkal több áruhitelt folyósított a Cetelem, mint a VB-t megelőző 3 hónapban.
A Cetelem Körkép szerint a magyarok 38 százaléka többet szeretne költeni 2014-ben, mint tavaly. A pénzintézet ezért is számol hasonló tendenciákkal, mint amit a korábbi sportesemények évében tapasztalt.
„Több magyar háztartásban tervezik műszaki cikk vásárlását, mint tavaly” – mondja a marketing igazgató. A Cetelem Körkép adatai szerint új televízió és hifi, valamint DVD- és digitális lejátszó beszerzését az emberek 17 százaléka tervezi a tavalyi 12 százalékhoz képest. Egyre többen okostelefonon és táblagépen követik majd a VB mérkőzéseit, mobil eszközökön nézik majd az összefoglalókat, híreket a sporteseményről. Okostelefont a tavalyi 20 után idén a háztartások 27 százaléka szándékozik vásárolni, míg táblagépet másfélszer annyian szeretnének venni, mint tavaly.