Hatalmas sikernek örvend a Transformers negyedik része, amit jól mutat, hogy A kihalás kora már több mint 920 millió dolláros jegybevételt generált vetítésének röpke egy hónapja alatt. Ezzel pedig nem csak a nyár, hanem a teljes év egyik legsikeresebb filmje lehet. A kiugró teljesítmény egyébként nem számít óriási meglepetésnek, hiszen a nyári moziszezon kezdete előtt az elemzők több mint 1 milliárd dolláros álombevételt vetítettek előre a jegyértékesítésből.
A Transformers jegyeladásaiból azonban nem csak a filmstúdiók és a mozik gyarapítják bevételeiket, egy kisebb szeletből ugyanis a Hasbro is részesül. Látva A kihalás korának sikerét, a játékgyártó óriás idén hatalmas összegeket tehet zsebre majd a filmből, miután a sikereken osztozik a mozikkal, illetve a filmstúdiókkal.
A Reuters szerint a cég igen alacsony kockázatot vállal egyes játékfigurái megfilmesítésével. Nagyjából ugyanis 1 millió dollárt költenek egy-egy forgatókönyvre, ami ha tetszik a filmstúdióknak, akkor ez az összeg gyorsan megtérül. Ha mozivászonra kerül a Hasbro ötletéből gyártott film, akkor a bevételek 5 százaléka üti a cég markát.
Nem csak a Transformersre alapoznak a Hasbrónál
Nem a Transformers a Hasbro egyetlen játéka, amely mozivászonra került. Az immáron négy sikeres részt is megélő Transformers mellett ugyanis a G.I. Joe, és a Csatahajó is megfilmesítésre került. Persze nem minden ötletből lesz világra szóló siker, hiába vonultattak fel nagynevű sztárokat a Csatahajó című filmben, a várt áttörés elmaradt. A reklámkiadásoktól tisztított 220 millió dolláros gyártási költségre mindössze 300 millió dolláros jegybevétel jutott.
Itt azonban még nincs vége a sornak, ugyanis a következő nagy dobásra is vannak már ötletei a Hasbrónak. A soron következő filmötletek alapja néhány nagy sikerű társasjáték, mint a Boszorkánytábla (Ouija), illetve a Cukorfölde (Candy Land) lehet. Előbbi megfilmesítésében a Universal, míg utóbbi esetében a Sony filmstúdió vállal szerepet.
A vállalat marketingigazgatója, John Frascotti egyébként azt is elárulta a Business Insidernek, hogy mi az a kitétel, ami alapján eldöntik, hogy mely játékokat kívánják mozivászonra vinni. A recept ráadásul nem is bonyolult, egyszerűen olyan alakokat keresnek, amelyek mögé nagyszerű sztorit tudnak köríteni, akár a mozivásznon, akár egy rajzfilm formájában. is törekszenek, mikor egy-egy új alakot mozivászonra szeretnének juttatni. Ezért tudott még mindig talpon maradni a 30 éves múltra visszatekintő Transformers, és ezért maradt még mindig életben G.I. Joe alakja, amely a ’60-as évre nyúlik vissza.
Jól jön a filmes bevétel a Hasbrónak
A Hasbrónak nagy szüksége van az extra bevételi forrásra, ami a filmekből érkezik. A játékipari óriáscég ugyanis nem nagyon tudott jelentős növekedésről beszámolni az elmúlt években. Idén azonban nagyon úgy néz ki, hogy új csúcsra futhat az árbevétel, amiben komoly szerepe lehet a filmek után befolyt pénzeknek is. Ráadásul ne feledjük, hogy a filmes sikerek a játékeladásokat is nagyban támogathatják.
Jókora árfolyam emelkedést produkált az elmúlt években a Hasbro, aminek következtében idén új történelmi csúcsot is felállított a részvény 57 dollár környékén. Igaz, azóta már 51 dollár közelébe is visszacsúszott az árfolyam.