3,7 százalékos bevételcsökkenésről számolt be a legalább 13hónapja nyitva lévő üzleteiben a McDonald’s augusztus után. Ezzel nem elég, hogy sikerült alulmúlni a 3,1 százalékos zsugorodásról szóló elemzői konszenzust, de 2003 márciusa óta a legrosszabb értékesítési riporttal állt elő a gyorséttermi lánc.
A McDonald’s igazából három régiója közül az egyikkel sem lehet igazán elégedett, hiszen amíg az európai egységek 0,7, addig az amerikai éttermek 2,8 százalékos forgalom csökkenésről számoltak be. Ráadásul a fennmaradó országokat tartalmazó APMEA (Ázsia/Óceánia, Közel-Kelet és Afrika) régió tartósan nyitva lévő üzleteinek forgalma 14,5 százalékkal esett vissza.
A McDonald’s összbevételének közel harmadáért felelős piacán, azaz az USA-ban sorra a negyedik hónapban csökkent a forgalom. Némi pozitívum lehet ugyanakkor, hogy a júniusi 3,5, illetve a júliusi 3,2 százalékos visszaeséssel szemben augusztusban már „csak” 2,8 százalékos volt a zsugorodás mértéke.
A bevételek mintegy 40 százalékát adó Európában az orosz-ukrán feszültségek okoztak fejtörést a cégnek, több mint 100 egységük lehet érintett a két ország között kialakult konfliktusban.
A világ legnépesebb országában pedig egyik beszállítója miatt főhet a McDonlad’s feje, miután a partnercég egy élelmiszerbotrányba keveredett. Ráadásul hírek Japánban is felütötték a fejüket, ahol emiatt sokkal óvatosabbak lettek a fogyasztók, ez pedig a McDonald’s 25 százalékot zuhanó forgalmán is meglátszódott.
A kedvezőtlen értékesítési adat ellenére nem lett úrrá pesszimizmus a McDonald’s piacán, ugyanakkor a papír 0,8 százalékos mínusz mellett folytatta csökkenő pályáját a 90 dolláros szint felé. Ráadásul nagyon úgy néz ki, hogy a lélektani jelentőségű 200 napos mozgóátlagot is letörheti az árfolyam.
Májusban még sikerült új történelmi csúcsot felállítania az árfolyamnak 104 dollár közelében, azóta viszont már több mint 10 százalékot veszített értékéből a Big Mac szendvicseiről híres gyorsétterem részvénye.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!