Jelentősen visszaesett a KFC üzleteket üzemeltető Yum! Brands forgalma Kínában. Ha ez nem lenne elég, a cég még egy profitfigyelmeztetést is közzétett.
Nem túl fényes negyedévet van túl a KFC, Taco Bell éttermeiről ismert Yum! Brands. A gyorsétterem-lánc ugyanis a vártnál alanyosabb árbevételt és nyereséget ért el a harmadik negyedévben. A 89 centes EPS és a 3,35 milliárd dolláros árbevétel egyaránt elmaradt a 88 centes és 3,46 milliárd dolláros elemzői konszenzustól. Az árbevétel-soron ráadásul kisebb csökkenést könyvelt el a cég.
A Yum! Brands elsősorban a legnagyobb piacának, Kínában szenvedett. A legalább egy éve nyitva lévő kínai üzletek forgalma 14 százalékkal esett vissza éves alapon, ami elsősorban a gyorsétterem-láncok ételeinek minőségével kapcsolatos aggályoknak tudható be.
Kínában ugyanis nyáron robban ki egy botrány, mivel kiderült, hogy az éttermek legnagyobb beszállítójánál súlyos higiéniás problémák vannak.
Emiatt pedig a kínaiak távol maradtak a gyorséttermektől, így a Yum!Brands üzleteitől is.
Ez azért fájó, mert az amerikai óriás éppen kezdett felállni az elmúlt negyedévekben Kínában kapott nagy pofonból, melyet elsősorban a madárinfluenza-járvány adott a társaságnak. Az elmúlt negyedévekben mutatott emelkedés után így újra a földbe állt a forgalom változása.
Ráadásul a cég egy profitfigyelmeztetést is közzétett, mely szerint az egy részvényre jutó nyereség idén csak 6-10 százalékkal növekedhet ebben az évben. Korábban még 20 százalékos növekedést vártak.
A kedvezőtlen hírek ellenére a cég részvényei fél százalékos pluszban készülnek nyitni.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!