Júliusban még 12,3 százalékos éves és 1,4 százalékos havi növekedésről számolt be a KSH. A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint az év első nyolc hónapjában 8,7 százalékos növekedést mutatott az ágazat.
A termelésnek az előző hónapokhoz képest jóval kisebb növekedését a járműgyártás, illetve a hozzá kapcsolódó beszállítói ágazatok növekedésének lassulása, illetve az élelmiszeripar visszaesése okozta.
Az ipar belföldi értékesítése 0,3 százalékkal, az export 2,5 százalékkal nőtt tavaly augusztussal összevetve, a júliusi 4,8, illetve 15,3 százalékos kiugróan magas ütemet követően.
Gabler Gergely, az Erste Bank vezető elemzője kifejtette: a magyar külkereskedelmi aktivitás hirtelen esése, csakúgy mint az ipari termelésé, csupán az Audi gyárleállás egyszeri hatása. Az import 0,5 százalékos csökkenése szintén az Audihoz köthető, mivel az autógyártó cég nagyrészt import alkatrészekből dolgozik. Az elemző szerint az augusztusi adatok rámutatnak arra, hogy a magyar gazdaság rendkívül kiszolgáltatott az egyes gazdasági szereplők aktivitásának.
Visszafogta a termelését az esztergomi Suzuki gyár - írja a Napi Gazdaság. Ez azt jelenti, hogy a meglepően gyenge augusztusi ipari termelési adatért nem csak az Audi-gyár leállása, hanem a Suzuki egy műszakra való visszaállása is felelős. A Suzuki azért állt le, mert a Splash és az SX4 gyártása befejeződött, így csak az S-Cross és a Swift termelése marad addig, amíg be nem indul az új Vitara gyártása. A tervek szerint ez jövő év elején valósulhat meg.
A legfrissebb adatok szerint a feldolgozóipar 6 alágában regisztráltak termelésbővülést: az egyik autógyártó ideiglenes üzemleállása ellenére a járműgyártás 4,9 százalékkal tudott növekedni, a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása 1,4 százalékkal nőtt, a textília, ruházat, bőr és bőrtermék alág pedig 13 százalékos erősödést mutatott.