A beruházásban jóval előrébbvaló a három alapító tag kapcsolati tőkéje, kettejük szállodás, egyikük marketinges tapasztalata, megalapozott bizalmuk az e-kereskedelem jövőjében, illetve a tény, hogy akkor még telítetlen volt a piac. Szalay Ákos már két évtizede működtetett egy másik vállalkozást, abból, bár tulajdonos maradt, kilépett. Kollégái, Rinner Gyula és Rakaczki Péter azonban fix fizetést és biztos állást adtak fel a biztató bizonytalanért. Azért voltak mindhárman ilyen vakmerők, mert azt vették észre, van olyan ötletük, amellyel piacvezetővé tudnak válni. „A hotelbizniszből érkező társaim révén mind ismertük a számokat” – kezdi Szalay Ákos, az egyik alapító. – „2011 elején váltak nagyon népszerűvé a kuponos oldalak. Mi ugyanezt csináltuk meg, csak tematikusan: tucatnyi különböző típusú szolgáltatás helyett csak szállás, de azt egyedül tőlünk. Ez a webszájt volt a NeMaradjLe.hu. Most már sok ilyen oldal működik, amikor mi elindultunk, épp hogy néhány mozgolódott. Az én korábbi tapasztalatom alapján elég határozottan tudtuk, milyen marketinget akarunk mögé tenni, hogy volument érjünk el az eladásban. Az emocionális vásárlásra helyeztük a hangsúlyt. A szisztéma barátságosan egyszerű, összesen négy ajánlatot lát a felhasználó, a többi oldallal szemben időkorlát nélkül.”
Az alapító elmeséli, hármuk kapcsolati tőkéje, a webszájt felépítése, illetve a markáns piaci igény olyan sikert hozott, hogy őket is meglepte: 2012-ben a minimális befektetés ellenére majd 700 milliós közvetített szállásforgalomnak örülhettek, 2013-ra pedig az egyik piacvezetőnek számítottak közel milliárdos közvetített árbevételükkel a kizárólag szállásértékesítéssel foglalkozó kuponosszegmensben. Az első évben alkalmazottjuk sem volt, ma is csak négy főt foglalkoztatnak, illetve a két állandó alvállalkozójukat, akik velük egy irodában dolgoznak: egy fejlesztő csapat, illetve egy online marketinges cég.
Máig a NeMaradjLe az e-Business legkedvesebb gyermeke, de mellette három másik oldalt működtetnek, egyik sem helyettesíthetné a többit. A Nemaradjle társoldala a Csakutazás.hu, ahol jóval több ajánlattal találkozhat a vásárló. A Világnéző.hu a vállalkozásuk szórakoztató oldala: „Egyszer, amikor Barcelonába akartunk utazni, rákerestünk, melyik turistalátványosságokat ne hagyjuk ki semmiképp. Olyan szegényes volt a magyar nyelvű felhozatal, hogy azonnal kedvet kaptunk változtatni ezen.” A látnivalókról, a nyitva tartásról, az ismerni érdemes információról az oldal egyik szexepiljének számító kedvcsináló szövegeknél az egyediségre helyezik a hangsúlyt. A pillanatnyilag mintegy hetven desztinációt leíró szócikkeket nem a Wikipédiáról másolják, még csak nem is útikönyvekből, hanem egy szintén külsős profi csapat állítja össze, hogy potenciálisan utascsábító mondatai garantáltan ne köszönjenek vissza máshonnan. Végül néhány hónapja indították el a portfolió legújabb tagjának számító Foglalj.hu nevű oldalt. A szájt egy ideje él, de a marketingkampánya csak a héten indul, eddig az oldal éles tesztidőszaka zajlott. Most szállásfoglalási akció szerint szűrhetünk városokra, intervallum szerint ajánl csomagokat, de a kuponos gyakorlattal szemben mindent elegendő a hotelben kifizetni. A vendég már otthonról szolgáltatásokat rendelhet, parkolóhelytől biciklibérlésen át wellness kezelésekig.
Szalay Ákos meglátásai az e-kereskedelemmel foglalkozó cégek előnyeiről számos ponton egybevágnak a szegmens egyik kiemelten sikeres szereplője nézeteivel – mint ahogy az Üzletrészen is olvashatták, az övé az első olyan magyar vállalkozás, amely hazahozta az Európai Bizottság European Enterprise Promotion Awards fődíját: „Rengeteg webáruház működik úgy, hogy a tulajdonos maga sétál be a nagykerbe áruért, nem halmoz készletet. Az indulótőkét tehát valójában menet közben teremti meg és forgatja vissza a cégbe. A tíz-tizenöt évvel ezelőtti állapothoz képest fillérekből el lehet indulni” – hangsúlyozta lapunknak Vida Ágnes októberben. „Mivel nem kellett nagy tőke ahhoz, hogy belevágjunk, nagyon kész tervek éltek a fejünkben, csak néhány hónapot kellett várni ahhoz, hogy az organikus bővülés lehetővé tegye a következő lépcsőfokot” – így az e-Business Group Kft. ügyvezetője. A jövővel kapcsolatban pontos víziót dédelgettek már a NeMaradjLe születése előtt: „Meggyőződésem, hogy a kuponos értékesítés mellett hosszú távon – a piac igényeihez igazodva – abszolút létjogosultsága van egy komplexebb, a szállodák igényeit is jobban szolgáló szállásfoglalási szájtnak.”
Marketingesként Szalay Ákos úgy látja, a siker egyáltalán nem váltja ki a hirdetéseket: bár az első év egyik tanulsága volt, hogy bannerre többet akkor sem költenek, ha csoki torta jár érte, nagyon fontos eszközeik a hírlevél, az Adwords és a Facebook hirdetés, az aggregáció. „Minél jobban megy a cég, annál magasabbak a fogyasztó és a szállodák elvárásai, annál többet költünk marketingre. Ehhez egyre több csatornán intenzíven jelen kell lenni. Ma csak jóval nagyobb ráfordítással tudjuk elérni ugyanazt az eladási volument, mint régen. De ez pusztán az árnyoldala annak, hogy nem ma kezdtük, nekünk könnyű volt megvetni a lábunkat a piacon, az, aki most vág bele, olyan falakba ütközik, amilyeneket mi még nem tapasztaltunk. Mindenki folyamatosan tanul, mi is, csak más az aktuális leckénk.”
A vállalkozás minden weboldala más pályán van most, mint induláskor. A Világnéző hosszú távú befektetés, nem ma, nem is holnap fog megtérülni, folyamatosan kell újabb desztinációkat felvinni, hogy elérje azt, amire szánták, de az alapítók szíve csücske a projekt. A Foglalj szinte indulási fázisban van, rengeteg energiát és pénzt öltek bele, sokat is várnak tőle. „Ez a jövő” – mondja Szalay Ákos. A Nemaradjle nagyon sokat tett azért, hogy idáig eljussanak, régóta a cég zászlóshajója , de az alapítók máris kalkulálnak azzal, hogy működése lényegének – a kuponos vásárlásnak –egyre kisebb tér jut a szálláshelyek értékesítési stratégiáiban, még ha pillanatnyilag van is benne tartalék jócskán. Ami pedig az e-kereskedelmi trendeket illeti, Szalay Ákos szerint bár ebben a szegmensben már néhány hónapra előre látni sem csekély teljesítmény, az okoseszközön vásárlás a következő fontos fejezet. „A méréseink szerint nagyon dinamikusan növekszik, pedig ma még maximum 10-15 százalék. Amikor szálláscsomagot választunk, viszonylag sok pénzt adunk ki, ebben a szegmensben nem jellemző az impulzusvásárlás. Mégis növekszik évről évre. Járatlan ösvényt választottunk, amikor elindítottuk az e-Business-t” – teszi hozzá. – „Akkor azt mondtuk, ez fantasztikus lehetőség, muszáj megpróbálnunk. Abszolút bíztunk benne. Reméljük, a jövőre nézve is bejön a megérzésünk.”