A TT Roadster sorozatgyártása is elindul Győrben, így az Audi Hungaria – az új TT Coupé, valamint az A3 Limousine és az A3 Cabriolet modellekkel együtt – idén százezer autót bocsáthat ki. Sőt, márciusban, a cég éves eredmény-bejelentő sajtótájékoztatóján Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke azt közölte, hogy a tavalyi 42 851-hez képest megháromszorozza gyártását a győri székhelyű cég.
Magyarország ma már elképzelhetetlen az Audi nélkül, ahogy a járműkonszern is elképzelhetetlen itteni tevékenysége nélkül, mondta Orbán Viktor Győrben. A kormányfő, utalva arra, hogy a német konszernnek 1986 óta van magyar beszállítója, azt mondta: az Audi idejekorán meglátta, hogy "Magyarországban és a magyar emberekben sokkal több van annál, mint amire a kommunizmus akkor kárhoztatott minket", s a cég nem kivinni akarta a magyar tudást és tehetséget, hanem megértette, hogy "mi magyarok, a hazánkban tudunk és akarunk kiváló teljesítményt nyújtani".
Orbán Viktor kiemelte: a világ egyik legsikeresebb autógyárában a munka dandárját magyar emberek végzik, közel negyedszázadon keresztül részt véve a magyar ipar tekintélyének visszaállításában, bizonyítva, hogy az ország érdemes a bizalomra. A miniszterelnök elmondta, hogy az Audi és Győr "nyerő páros" az autóiparban és a kézilabdában is.
Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezetésének első embere arról beszélt, hogy a győri üzem 21 éve apró motorgyárként indult, mára pedig a világ legnagyobbja lett. Az itt előállított értéken belül hatvan százalék a hazai beszállítói arány.
Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának első embere az eseményen elmondta: a Roadster bemutatásával stratégiai óriásprojekt készült el, hiszen a tavaly nyáron átadott győri járműgyárban kiteljesítették a TT-családot.
A fejlődés mértékét érzékeltetve pedig arról beszélt, 1993-ban 35, ma több mint 550 focipályányi területet foglal el a gyár, akkori, 200-nál kevesebb munkavállalói létszám mára több mint 11 ezerre, a kezdeti 17 ezres évi legyártott motorszám pedig a 110-szeresére nőtt. Ezen túl évente 160 ezer autót is készítenek itt, amivel a cég a második legnagyobb magyarországi vállalat, mondta Rupert Stadler.
A háromezer embernek munkát adó járműgyár naponta 640 autót szállít ki. Mind a négy modell a szerelősoron szerelősoron készül, a győri motorokat pedig nem csak az Audikba kerülnek bele: kiszolgálnak olyan csúcsmárkákat is, mint a Bentley, a Porsche vagy éppen a Lamborghini.
A magyarországi járműipar a GDP több mint 10 százalékát adja – ez csaknem 18 milliárd euró termelési értéket jelent – és tavaly a teljes magyar export közel ötödét (18 százalék) tette ki.
Hazánk gazdasága és ipara olyannyira függ az autóipartól, hogy a győri Audi-üzem nyári leállása komoly százalékpontokban volt mérhető a statisztikákban. A motorgyárban július 30-án háromhetes, míg a járműgyárban augusztus 8-án négyhetes nyári leállás volt, amikor a vállalat dolgozói kivették évi rendes szabadságukat.
Az augusztusi ipari termelés – munkanaphatástól megtisztítva – 2,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az előző hónaphoz képest viszont 5,7 százalékkal esett vissza a termelés a KSH előzetes adatai alapján. Schindele Miklós, a KSH főosztályvezető-helyettese az adatok ismertetésekor elmondta: a havi visszaesést elsősorban az egyik nagy járműgyártó cég egész hónapos leállása okozta. Az előző három hónapban rendre 10,1, 11,3 illetve 12,3 százalékos éves növekedést jelzett az ipari statisztika.
A cég honlapja szerint tíz másodpercenként hagyja el egy-egy új motor a győri gyártósort. Az Audi Hungaria így naponta mintegy nyolcezer erőforrást készít, éves termelése pedig az 1,9 millió darabot is meghaladja. Húszesztendős története során a gyár több mint 25 millió motort szállított ki, így ma már világszerte találkozhatunk győri motor hajtotta autókkal.
Az Audi 1993-ban stratégiai termelési helyszínként, nemzetközi versenyképessége javítása érdekében alapította meg győri motorgyárát. Szűk esztendőnyi építkezést követően beindult a termelés, mégpedig az akkoriban vadonatúj, 1,8 literes, négyhengeres, hengerenként ötszelepes motorok készítésével. Időközben hat-, nyolc-, tíz- és tizenkét hengeres konstrukciókkal bővült az Audi Hungaria palettája. Az Audi Hungaria 2005-ig tízmillió motort készített, s termelése 2011-re a húszmilliós, 2013-ban pedig már a 25 milliós határt is átlépte.
1998-ban megkezdődött az Audi TT különböző modelljeinek sorozatgyártása, míg 2006-tól megkezdték kiszállítani a TT Coupé és a TT Roadster második nemzedékét. A karosszériaelemek gyártása és lakkozása az Audi ingolstadti gyárában történt és az összeszerelést végezték el Magyarországon. A győri gyárban 2014-ben megkezdődik az Audi TT harmadik generációjának sorozatgyártása, amelynek teljes gyártási folyamata Győrben valósul meg.
A német vállalat az Audi A3-as gyártását részben átszervezte Ingolstadtból Győrbe. Az Audi A3-as összeszerelése 2001-ben kezdődött, és a magyar munkatársak 2003-ig összesen 36 458 darab A3-ast és S3-ast készítettek. 2007-től 2013-ig az A3 Cabriolet első generációja is a győri szalagról gördült le. 2010 és 2012 között szintén itt készültek az RS 3-as modellek is.
2013-ban 14 808 TT Coupé, 3 550 TT Roadster, 21 607 A3 Limousine és 2 886 A3 Cabriolet hagyta el a szerelőcsarnokot. 2013 júniusától az Audi A3 Limousine, majd októbertől az A3 Cabriolet sorozatgyártása is megindult. Mindkét modell teljes gyártási folyamata Győrben valósul meg. Az Audi Hungaria 2013 végéig összesen 42 851 járművet gyártott.