Brutálisan szigorítaná a kormány a reklámadót. A médiát és a reklámipart sújtó közteherviselés felső kulcsát negyven százalékról ötvenre emelné a kormány. Többi közt erről is tárgyalt az Országgyűlés törvényalkotási bizottsága, azonban a szocialista képviselők nélkül, akik tiltakozásul kivonultak az ülésről.
A Nemzetgazdasági Minisztérium adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkára a törvényalkotás bizottság ülésén úgy fogalmazott, felülvizsgálták a reklámadó kulcsait, ezután döntöttek a legmagasabb kulcs emeléséről.
Pankucsi Zoltán ugyanakkor kiemelte, hogy csökkentenék a reklámadók fizetők adminisztratív terheit is. A kormány tervei szerint a Nemzeti Adó-és Vámhivatalon belül létrehoznának egy mindenki számára hozzáférhető adatbázist a jól fizetőkről, melyről a megrendelők látnák, mely cégek tesznek eleget a kötelezettségnek.
A bizottság szocialista tagjai az ülésen felháborodtak, hogy a módosító anyagát csak hajnalban kapták meg, nem sokkal később pedig ki is vonultak a teremből. Tóth Bertalan MSZP-s képviselő kezelhetetlennek és megalázónak nevezte az eljárást.
"Hajnali fél háromkor kiküldtek számunkra egy 129 oldalas módosító indítványt, amely olyan komoly tételeket tartalmaz, mint a reklámadó megemelése, vagy az, hogy Norvégiával megszűnik az áfavisszatérítési viszonosság. Ráadásul mindezt technikai módosító indítványként kezeli ezt a kormány, amire nem lehet erre így felkészülni", mondta a képviselő. Minden Országgyűlési képviselő számára megalázó, hogy arra kényszerítik, úgy tárgyaljon meg egy módosítót, hogy előtte senkivel, szakértőkkel sem tud konzultálni és maguk a módosító indítványok is olyanok, amiket egyáltalán nem tudunk támogatni – mondta Tóth Bertalan.
"Ez nem arányos közteherviselés, hanem politikai célt szolgál és kemény 100 milliókba fog kerülni a médiumoknak – tette hozzá. Szerinte a módosítás főképp az RTL Klubot fogja érinteni.