Úgy fest, a Magyar Királynő Vize szívhez szóló középkori legendája senkit nem hagy hidegen. November elején debütált és talált utat a nemzetközi porondra Minya Viktória új illata, és máris felkerült egy kiemelten fontos toplistára. A készítő orr szerint ezt részben az magyarázza, hogy Erzsébet királynő történetét ismerik a parfümmániások, a rozmaringalapú tinktúra volt ugyanis a történelem első modern dekorillata. „Mindenki, akinek sokat jelentenek az illatok, szívesen foglalkozik ezzel a témával” – mondta az Üzletrésznek. – „Pedig amikor kitaláltam, még úgy képzeltem, az érintettségünk révén főleg Magyarországon lesz sikeres, nem gondoltam, hogy ennyire bejön külföldön is.” Elmeséli még, hogy a napokban hívta a cége belga viszonteladója, az Eau de Hongrie-ból fogyott ki elsőnek, de nem egészen állt még fel a séma, melyik ország melyik új illatot szereti a leginkább.
A parfümpiacon jelentős súllyal bírnak ezek a listák, nagy presztízst adhat egy-egy terméknek ez a hitelesített népszerűség. Két egymást követő évben két különböző kiadással kedvező helyzetbe kerülni azonban kicsit olyan, mint amikor egy színész két egymást követő évben nyer Oscar-díjat. „Tavaly őrült meglepetés volt, hány listára került fel a Hedonist, én pedig ösztönösen bízni kezdtem abban, hogy a Királynő sem hagy cserben, bár közben igyekeztem józan maradni, ne lovaljam bele magam túlságosan a reménybe. A Hedonist után az Eau de Hongrie-t már rengetegen várták, megszellőztettem a viszonteladóknak, hogy érkezik új parfüm, és hetente sürgettek. Kicsit tartottam attól, hogy a Hedonist roppant nőies, úgyszólván csajos üvege után túl szimplának érzik majd az aszúpalack-formát, de azt látom, tetszik a vásárlóimnak. Szóval, azt mondhatjuk, megnyugodtam. Mindig a finisben a legstresszesebb a munka, ott támadnak a kételyek, vajon hogyan fogadja a közönség az új gyermeket – de most igazán nincs okom panaszra.”
A chocoMe-nél céges mottó lehetne a formabontás: nemcsak az ízekkel kísérleteznek, hanem a formákkal is. 2010-ben a táblás csokoládéjuk megjelenésekor a méretekben is, az arányokban is elrugaszkodtak a mainstream iránytól, 2013-ban jött a gömbölyű a Raffinée termékcsalád, 2014-ben piacra lépett a Carré, a négyzet alakú, tenyérnyi méretű tábla, az új évet pedig ívelt és hasábalakú fejlesztés, a Voilé termékcsalád nyitja. Kézzel hasított narancshéjív, egyenes szálú citromhéj és hasábalakú gyömbér burkolózik a Cacao Barry 70 százalékos kakaótartalmú étcsokoládéjába – ez utóbbival 170 éve dolgozik a francia gasztronómia.
A chocoMe legifjabb terméke vadonatúj technológiával készül, ami fejlesztést is kívánt, mert sem a táblás variációk, sem a drazsé eljárásával nem lehetett volna megvalósítani: „A tél elején vettük meg hozzá a mártósort” – meséli Mészáros Gábor alapító-ügyvezető. – „Azt vettük észre, sokan próbálják utánozni a chocoMe csokikat, a Raffinée család is úgy született meg, hogy valami nagyon feltűnőt, a tömegből azonnal kiszúrhatót szerettünk volna létrehozni. A Voilé család az ötlettől számítva körülbelül fél év alatt valósult meg, és azért ebben kezdtem gondolkozni, mert nagyon kevesen készítenek hasonlót. A mártott narancsszeletből talán van néhány fajta, a citromból jóval kevesebb, gyömbéres csokoládé pedig csak elvétve.”
Kérdésünkre, hogy a bevonat a táblás csokoládékból ismert íz-e, Mészáros Gábor elmondja, teljesen új karaktert keresett a Voilé családhoz. Így talált rá a Valrhonához hasonló Cacao Barryra. „A szakmában ismert egy íztérkép, ennek alapján ajánlottak a leírt elképzeléseimhez leginkább illő masszákat, ezek között volt az egyik alapanyag a Barry. Mivel mind a narancs, mind a citrus nagyon erős, sajátságos zamatélmény, csak az intenzíven kakaós ízvilág illik hozzá, hogy karaktere minden részlete érvényesüljön. Különösen igaz ez a gyömbérre, ami egyszerre csípős, kesernyés, édeskés, frissítős, és mind dominánsan. Ezek vezettek a kakaó kiválasztásában.”