Orbán Viktor miniszterelnök pénteken a Kossuth rádióban azt mondta az új útdíjrenszerrel kapcsolatos kifogásokra, hogy azok csak a próbaüzem gépházzajai. A miniszterelnök szerint a próbaüzem január harmadik hetében lezárul. Mindenkit arra biztatott, hogy addig jelezze a kifogásait, mert a kormány nyitott rájuk, sok minden változhat még a februári éles üzemig. Kifogás volt is bőven, a gépházzaj fülsiketítő volt.
A felülvizsgálatra szánt szakaszok számát Gulyás Gergely, az Országgyűlés törvényalkotásért felelős, fideszes alelnöke az Origo kérdésére mintegy kéttucatra becsülte. Hende Csaba honvédelmi miniszter azt hitte, Vas megyében nem lesz fizetős szakasz, de mégis lett. Utóbb úgy nyilatkozott: „Semmilyen észérv nincs, tiltakozom a döntés ellen."
Szita Károly (Fidesz-KDNP), Kaposvár polgármestere kijelentette: Jakó Gergellyel (Fidesz-KDNP), a megyei közgyűlés elnökével és Gelencsér Attila (Fidesz) országgyűlési képviselővel közösen azzal a javaslattal keresik meg Seszták Miklós fejlesztési minisztert, hogy mérlegelje a helyi szempontokat, és vegye ki a fizetős szakaszok közül a kaposvári elkerülő utat.
Budaörs polgármestere lobbizni fog az ingyenes M7-esért, de nem számít sok jóra. A polgármester bejelentette, hogy Budaörs nem fizeti tovább az M7-es közvilágításának költségét. A Fejlesztési Minisztérium szerint csak feltételekkel van lehetőség a sztrádavilágítási szerződés egyoldalú felmondására, és mivel a törvény szerint helyi önkormányzati feladat a közvilágításról való gondoskodás, meg kell vizsgálni, hogy Budaörs eljárása jogszerű-e.
Nem friss hír, de eddig nem kapott kellő figyelmet: a kisteherautókra, furgonokra, lakóautókra nem öt, hanem tízezer forintos megyematricát kell váltani. A személyautók kivételével a vontatmányokra is külön matrica kell.
Az év első hetének eladási adatai alapján nemhogy kevesebb, de több éves matrica fogyott az eladott 275 ezer megyematrica mellett. Egyelőre nem az látszik, hogy az autósok megyematricával váltanák ki az évest, bár az adatok torzak lehetnek. Ha így megy tovább, éves szinten könnyedén meglehet a kormány által tervezett 20 milliárd forint bevétel.
Egyelőre nem keresték meg az ingyenes áruházi buszjáratokat üzemeltető alvállalkozók a Tescót és az Auchant az útdíj miatt. Pest megyében összesen 390 buszra kellett matricát vásárolnia a Volánbusz Zrt.-nek, vidéken viszont spórolt a vállalat az új útdíjrendszerrel. A BKV egyelőre nem vásárolta meg a matricákat az autóbuszaira. Három járatra kellene matrica, a társaság - a nyitott kérdések tisztázása után - majd utólag rendezi a kötelezettségét.
Pótdíjfizetési felszólítást kapnak azok az autósok, akik a fizetőssé vált útszakaszokat januárban matrica nélkül használják, befizetni a büntetést ugyan nem kell, csak az 1470 forintos szolgáltatási díjat kell megtéríteni, de személyesen kell intézni a matrica vásárlását az ügyfélszolgálaton.
Olvasónk arra hívta föl a figyelmet, hogy ha megyematricával szeretnénk igénybe venni az M1-es rövidke Fejér megyei szakaszát, annak ellenére is két matricát kell vásárolnunk, hogy csak egyetlen megyét érintünk. Az ok feltehetően az, hogy az illetékesek elnézték a térképet, és kihagyták az egyik megyei csomópontot. A hibát már korrigálták.
Az autósokat közt van, akinek tetszik az új útdíjrendszer, van akinek nem, de az olcsó üzemanyagnak mindenki örül. Tovább csökkent a kőolaj ára hétfőn a nemzetközi piacokon a magas kínálat, az alacsony kereslet és a dollár árfolyamának erősödése miatt. A Mol kétszer csökkentette az üzemanyagok árát a héten, szerdán és pénteken. Viszont évi 80-90 milliárd is hiányozhat a büdzséből, ha tartósan alacsony marad az benzinár.
Több mint 1 millió 973 ezer - azaz napi 8800 - motor, és 135 ezer jármű készült az Audi Hungária győri üzemében tavaly. A legyártott motorok száma rekordnak számít és 50 ezerrel több mint egy évvel korábban, a kész járművek darabszáma pedig háromszor több mint 2013-ban.
Tavaly novemberben az export és az import is nőtt az előző évi eredményhez képest. A legnagyobb mértékben a régi Európai Uniós országok (EU15) irányába nőtt az import és az export is, ebben szintén az autóipar játszotta a főszerepet.
Az export és az import nőtt, de a belföldi áruszállítás csökkenni fog vasárnaponként március 15-től. A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint ugyanis élelmiszert és egyéb árukat rendelni lehet majd vasárnap és zárva tartási időben is, de a boltok nem szállíthatják ki az árut, mert az már kereskedelmi tevékenységnek minősül.
A Miniszterelnökség véget vet az italkereskedők jövedéki biztosítéka körüli mizériának, ami a biztosíték emeléséből, sávossá tételéből, a határidők módosítgatásából állt. Most egy gyors húzással visszacsinálnák az egész kavarodást: minden maradna a régiben, a 2014. januári állapotoknak megfelelően.
Már idén lehúzhatják a rolót a Tesco veszteséges üzletei. Elsősorban a felügyeleti díj hatvanszorosára emelése miatt lehet szükség az intézkedésre, de a vasárnapi zárva tartás sem kedvez a vállalatnak. A Sberbank optimalizálja fiókhálózatát, ezzel indokolta a pénzintézet, hogy a közeljövőben fiókösszevonásokat, ezzel együtt fiókbezárásokat hajt végre. A bank szerint az összevonások 2015. január 15-ével lépnek életbe és 5 fiókot érintenek majd.
Az MNB elkezdte szétszerelni a nemrég megvásárolt és jegybanki felügyelet alá helyezett MKB Bankot. Eladták a bank biztosítótársasági részesedését, és létrehozzák azt a társaságot, amelybe majd be lehet tenni az MKB rossz portfólióelemeit. A Figyelő egy cikkben egy jegybank és miniszterelnökség közti levelezésre alapozva azt állította, hogy az MKB napi szinten is 500 millió forintos veszteséget termelhet. Az MNB feljelentést tesz gazdasági titok jogosulatlan megszerzése miatt ismeretlen tettes ellen.