A Volán spórolhat a megyei matricákkal
![átadás autóbusz FOTÓ FOTÓTÉMA KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY MAN tér tükröződés Budapest, 2014. április 4.
Új, MAN típusú autóbuszok sorakoznak a Hősök terén az átadási ünnepségen 2014. április 4-én. Összesen 150 buszt kapott a főváros, amelye](https://cdn.origo.hu/2023/12/AooBnvp9QQrmfvJi8rZFyx_qKA9YHJi5PMf1yX7J4aQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzAxNzVjOTRlYzhmMDRjYzI4Y2E2ZGE1Njk3NTJmODVj.webp)
Az útdíjrendszer hatására a Volánbusz Zrt.-nek 390 autóbuszra kellett Pest megyei matricát vásárolnia – ebből 167-et a BKK megrendelésére - az agglomerációban közlekedő autóbuszra – közölte az Origóval a Volánbusz Zrt.
Tavaly a vállalat 299 autóbuszára vásárolt országos autópálya-matricát. A költségek pontos összegéről a vállalat nem adott bővebb információt.
Az új díjrendszer hatására ugyanakkor a 299 darab országos matrica helyett 70 autóbuszon az országos matrica helyettesíthető megyei matricák megvásárlásával, így a Volán szerint sikerült pénzt megtakarítania a társaságnak.
A BKK megrendelésére végzett agglomerációs járatok közül több tucat autóbusz közlekedik menetrend szerint az M5 és M1/M7 autópályák fizetős bevezető szakaszain. Az átszerelések, garázsmenetek és egyéb szolgálati menetek teljesítése miatt mindegyik agglomerációs vonalon közlekedő autóbuszra megvette a Volán a megyei matricát.
A fizetős szakaszok, ezzel együtt a díjfizetés elkerülése csak a díjfizetős útszakaszokkal párhuzamos fővárosi utak igénybevételével lenne lehetséges. A kerülő utakon való közlekedés a környezeti többletterhelés mellett többletkilométer-teljesítményt és időveszteséget is okozna, amely a Volán szerint nem érdekük, mivel az hosszabb távon nagyobb költséget jelentene, mint a matricák megvásárlása.