Anonim vásárlási információk, elsősorban a bankkártyás vásárlások nyilvános metaadatai alapján könnyedén azonosítható bárki egy tanulmány szerint, írja a Huffingtonpost.com. A tanulmányt jegyző tudósok két forrásból származó adatokat használtak fel: a fizetés után kapott blokkokról (amik ugye semmiféle személyes adatot nem tartalmaznak) származókat, valamint Instagramról, Twitterről és Facebookról begyűjtött vásárlási szokásokat. Az adatbázisok összevetésével az esetek kilencven százalékában meg tudták mondani, hogy pontosan ki volt a vásárló, és megfordítva, hogy egy adott személy mit, hol és mennyiért vásárolt.
Egyetlen oka van annak, hogy még nem vált minden egyes ember személyazonossággal való visszaélés, például bankkártyacsalás áldozatává: túl kevés az azonosságtolvaj, mondta a tanulmány egyik szerzője. Valójában csak idő kérdése, és bárkire sor kerülhet.
Az olyan nyilvános, anonim adatokra, amiket a tudósok felhasználtak nagy szükség van a szolgáltatások és termékek fejlesztésében, a tudományos kutatásban. De most az is kiderült, hogy a közösségi hálózatokon az emberek által önként megosztott információkkal együtt bárkit kiszolgáltatottá tehetnek.
Az egyik megoldás, hogy korlátozni kell az anonim metaadatok hozzáférhetőségét, mert jelenleg ezeket bárki megnézheti, akit érdekelnek (bár legtöbben természetesen semmit nem tudnak kezdeni velük).
A másik megoldás, hogy jobban oda kell figyelnünk, mit osztunk meg magunkról és szokásainkról az interneten és a közösségi oldalakon.