Mélyrepülésben az Air France

Vágólapra másolva!
A mai napon közölt negyedéves jelentésében elkeserítette befektetőit az Air France-KLM. Kiderült ugyanis, hogy bár az elmúlt évek költségcsökkentő intézkedései sikeresnek bizonyultak, a szeptemberi pilótasztrájk következtében a főbb sorokon a vállalat alulmúlta a várakozásokat. Ennek hatására pedig az árfolyam is zuhanni kezdett. 
Vágólapra másolva!

Közel 5 százalékos zuhanásban van Európa legnagyobb légitársaságának, a francia-holland Air France-KLM részvényárfolyama. Az esés hátterében a vállalat mai napon publikált negyedéves jelentése állhatott, amellyel a jelek szerint nem sikerült elkápráztatni a befektetőket.

A sztrájk mindent elrontott

A közölt számok pedig egyáltalán nem lennének vészesek, ha a szeptemberi pilótasztrájk nem rontott volna alaposan a képen. Teljes évet tekintve a devizaerősödés, a pilótasztrájk és egyéb Q4-ben történt egyszeri negatív tényezők nélkül ugyanis 24,9 milliárd eurós árbevételt ért volna el a cég, ami éves szinten 0,3 százalékos növekedést jelentett volna. Ténylegesen azonban 2,4 százalékos visszaesés mutatkozott.

A légitársaságok esetén a legfontosabb eredménynek számító éves EBITDA pilótasztrájktól megtisztított értéke is 159 millió eurós növekedést mutatott volna a 2013. év eredményhez képest. Az operatív profit pedig megtisztítás nélkül -129 millió euró lett, ami 260 millió eurós visszaesést jelent a tavalyi 130 millió eurós nyereséghez képest. Ha viszont ezek a negatív hatások nem jöttek volna közbe, 275 millió eurós növekedést mérhettek volna éves szinten.

A negyedéves eredmények tekintetében a 6,2 milliárd eurós árbevétel enyhén elmarad az egy évvel korábbi eredménytől, a 316 millió eurós tényleges EBITDA pedig 66 millió euróval marad el az egy évvel korábbi hasonló időszaktól. Pedig, ha ebből levonnánk a pilótasztrájk hatását, 411 millió eurót kapnánk, ami viszont már 29 millió eurós növekedést jelentene éves alapon.

Bár még ez is elmaradt volna az elemzők által várt 434 milliós eredménytől, ugyanúgy mint a tisztított részvényenkénti profit, ami a várt 54 centes veszteséghez képest, majdnem kétszer annyit, 1 eurós veszteséget mutatott.

Forrás: Investor.hu

Erős megszorítások a jövőben is

A jövőt tekintve a vállalat vezetése szerint mindenképpen pozitív, hogy a vállalat 2014 decemberében zárult, 3 éves Transform 2015 nevű programjával sikerült elérni a kitűzött költségcsökkentést. Ezzel együtt pedig megerősítették a tavaly szeptemberben bejelentett új 5 éves program, a Perform 2020 terv irányszámait. Sőt, az ennek keretében 2015-2017-re tervezett költségcsökkentés célértékét átlagosan évi 1,5 százalékra emelték. Ezzel együtt pedig mind az idei, mind a jövő évre tervezett beruházásokat 300-300 millió euróval csökkentették.

A 2015-ös évre emellett az egységköltség 1,0-1,3 százalékos visszavágását is célul tűzte ki, ami éves szinten 250-350 millió eurós megtakarítást jelenthet. Ráadásul még a légitársaság bejelentette azt is, hogy eltolja vagy törli a korábban tervezett 3 vagy 4 nagy hatótávolságú repülőgépének a megrendelését, illetve ugyanennyi a tervezettnél hamarabb vonnak ki az üzemelésből.

Forrás: AmiBroker, Investor.hu

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!