A megkérdezettek döntő többsége (70 százalék) gondolja úgy, hogy a mobilfizetés felgyorsítja a vásárlást, csaknem 40 százalékuk véli, hogy így olajozottabb lenne a kapcsolattartás az ügyfelekkel. Akiket pedig hidegen hagy ez az opció, részben azzal indokoltak, hogy nem illik a vállalkozásuk profiljába, részben úgy sejtik, a vásárlóikat nem érdekelné. Furcsamód sem a biztonsági aggályok, sem az, hogy ne hallottak volna róla nem volt releváns a finoman elzárkózók körében.
Az új módszerre nyitott vállalkozók szerint remekül kézre áll a vonalkód- vagy QR-kódleolvasás, mások úgy képzelik, a telefon képernyőjét lesz érdemes megérinteni, esetleg legyen erre is egy gomb. Szakértők szerint a piac nőni fog idén, de 2016-ra válik annyira komfortossá, addigra gyűlik össze annyi fogyasztói tapasztalat, hogy komolyan kelljen venni. A számítások alapján jövőre megkétszereződik a felhasználók száma, 2018-ra pedig az Egyesült Államokban több mint minden negyedik lakos az okostelefonjával fizet majd, véli az eMarketer.