A Tesla babérjaira törhet a Porsche

luxus autó Porsche szórakozás
Vágólapra másolva!
A Tesla Motors versenytársává válhat a Porsche az elektromos autók piacán, jelentette be a vállalat vezérigazgatója, Matthias Müller a márka éves sajtó konferenciáján Stuttgartban. Az új modellek 2020-ra készülnének el, de az autó formájáról még továbbra sem született döntés.
Vágólapra másolva!

Elektromos autóval bővítheti kínálatát a Porsche, amivel nem csak az egyre növekvő környezetbarát luxusautók iránti keresletre nyújthat alternatívát a német cég, hanem a Tesla terjeszkedésének is útját állhatja. Az elektromos Porsche pedig amellett, hogy egybe vágna az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokkal, 500 kilométer megtételére lenne képes egy feltöltéssel. Erről beszélt a Porsche vezetője Matthias Müller pénteken a márka éves sajtó konferenciáján Stuttgartban.

A Volkswagen csoport egysége 2020-ban szeretné kihozni hetedik modellcsaládját, de még nem született végleges döntés az autó formájáról. Korábban szóltak hírek arról, hogy ez a Panamera coupénak egy kisebb változata lesz, de szó volt arról is, hogy egy tágasabb shooting brake-et fejlesztenek ki. A Porsche ugyanakkor fontolgatta azt is, hogy egy új szériát vezet be a 151 000 dolláros 911 és a 845 000 dolláros 918 közé.

A német márka vezetői úgy tervezik, hogy a gyár történetében először idén már több mint 200 000 autót adnak el, a cél elérését pedig a 2014 áprilisában bevezetett 49 900 dolláros Macan eladásai nagyban segíthetik. De a luxusautók iránti robbanásszerű keresletnövekedés is jót tehet az értékesítésnek, amit az Audi, a Bentley, illetve a Mercedes-Benz és a BMW tavalyi rekord nagyságú eladásai is alátámasztanak.

A Porsche eladásai 189 849 eladott autóval 17 százalékot emelkedtek a tavalyi év során, csak a februárt tekintve pedig a 14 836 eladott Porsche 34 százalékos szárnyalást jelent. Ráadásul az előrejelzések szerint a luxusautó vásárlások az év során még tovább emelkedhetnek a kínai és az amerikai növekedésnek köszönhetően.

A Porsche profit hányada ugyanakkor 18 százalékról 15,8-ra csökkent tavaly a Macan bevezetésének, illetve a legnépszerűbb típusnak számító Cayenne ráncfelvarrásának költségei következtében.

A cég vezetője emellett beszélt arról is, hogy a jövőbeli fejlesztések középpontjában a motor és a kezelhetőség fog állni, nem pedig az in-car internetre és az automatikus vezető rendszerre irányuló fejlesztések. Müller megfogalmazása szerint ugyanis azok, akik Porschét vesznek, nem egy négy keréken guruló okos telefont keresnek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!