Az egyiket 25+10 darab dízel midibusz - vállalkozó általi - beszerzésére és üzemeltetésére írta ki a BKK, amelyet az Orangeways nyert meg, mint egyedüli érvényes ajánlattevő, az eredményhirdetés már lezajlott, de még nem kötöttek szerződést.
A másikat az I. kerületi önkormányzattal írta ki a BKK 16 dízel midibuszra, ennek nyertese a török Karsan Otomotiv lett a megajánlott ATAK típusú midibuszával. Ezek a budai Várban és vonzáskörzetében használnák. A szállítói szerződést aláírták, amely az uniós forrásokat biztosító támogatási szerződés szignálásával lép hatályba. Az ehhez szükséges kormánytámogatás rendelkezésre áll.
A harmadik pályázatot a Siemens-Rampini nyerte 7+14 darabos elektromos buszflotta szállítására, amelyet szintén az I. kerületi önkormányzattal írt ki a BKK. A vállalkozási szerződést megkötötték, a hatályba lépés feltétele az uniós forrás felhasználását jóváhagyó kormányzati döntés megléte, de ez egyelőre nem született meg.
Az Index korábban írt arról, hogy az Orangeways Rába-Volvo buszai helyett török Karsan buszok érkeznek a várnegyedbe. Múlt héten a Siemens közölte, hogy a tendert megnyerték, de kormányzati döntésre vár a pályázat.