A Coca-Cola egyes automatáiban közel 5 százalékkal lettek drágábbak az üdítők kedden. Az áremelésnek köze lehet az italautomatákat sújtó új regisztrációs díjhoz, amely mától lépett életbe.
A keddi naptól csak olyan automata üzemelhet, amelyre kifizették a 30 ezer forintos díjat a NAV-nak. "Ez az összeg túl nagy. Áremelés és költségcsökkentés nélkül nem gazdálkodható ki" - mondta el Szőllősi Balázs, a Magyar Ital- és Áruautomata Szövetség elnöke az Origónak.
A regisztrációs díj csak az első lépés. Az adóhivatal szeretné olyan elektronikus eszköz beszerelésére kötelezni az üzemeltetőket, amely közvetlenül kapcsolja össze az automatákat az adóhivatallal. Ehhez a tervhez még nem rendelt céldátumot a NAV.
Az adóhivatal erre a lépésre azért volt szükség, mert a hatóság szerint az üzemeltetők eddig nem fizettek adót az automatákból befolyó bevételek nagy része után. Eddig ugyanis csak az illetékes kereskedelmi hatósághoz kellett bejelenteni a bevételeket, a NAV-hoz nem.