Mint arról az Origo beszámol, mostantól kezdve a vállalatok a Messengeren bonyolíthatják az ügyfeleikkel vagy a partnerekkel a hivatalos kommunikációt. Például el e-mail helyett üzenetben küldhetnek el számlát, szállítási adatokat, értesítéseket, köszönőlevelet. Zuckerberg beszámolt róla, hogy az elmúlt öt évben 8 milliárd dollárba kerültek a fejlesztők a közösségi oldalnak. Most azonban megnyílt a platform a külsős fejlesztés előtt, a Messenger 600 millió aktív felhasználói közül bárki bővítményt telepíthet hozzá, korlátlanul pattanhatnak elő az új funkciók. Az lesz a trend, hogy az appkészítők a Messengerbe integrálva, nem külön programként népszerűsítik majd a termékeiket.
A hvg szerint az üzleteknek a Businesses on Messengerre érdemes odafigyelniük: „[…] miután egy vásárló megvesz valamit például egy webshopban, a rendelés állapotáról és a leszállításról kérhet Messengeren belüli értesítéseket. Sőt, az ügyfelek nem csak a követhetik a dolgokat, hanem alakíthatják is: a Messengerből módosíthatják majd a rendelést, kapcsolatba léphetnek a(z erre felkészült) cégek ügyfélszolgálatával. A cégek pedig így gyors, a reményeik szerint hatékonyabb kommunikációt folytathatnak majd az ügyfelükkel – mégpedig ott, ahol az emberek többsége úgyis rendszerint elérhető, a Facebookon” – áll a hvg cikkében.
Lévai Richárd Facebook-szakértő úgy véli, amikor megjelent Messenger mint sima üzenetküldő alkalmazás, sokan nem értették, miért van szükség a funkcióhoz önálló felületre. Az idők során azonban annyi plusz funkcióval bővült – a tini korosztálynak elengedhetetlen vicces matricák felett például a pénzküldés és az ügyfélszolgálati funkcióval –, hogy önálló platformmá kellett válnia. A Facebook beengedte a külső fejlesztést, és ezzel mindenki jól járt.
Az egyik szempont a fiatalok megszólítása, akik egyre távolabb úsznak a Facebooktól. „Őket olyan felületekkel lehet feltartóztatni, ahol van módjuk a szülők jelenlétén kívül csevegni, és amelyek bővelkednek vizuális kiegészítő funkciókban. Ez a definíció pedig teljes egészében illik a Messengerre” – mondja Lévai, és hozzáteszi, az alkalmazás, ahol az emoji fontosabb az abc-nél, nem Facebook-találmány. A WeChat és a LINE ázsiai fejlesztések és nagyon hasonló funkciókat kínálnak.
Fontos megjegyezni, hogy a Facebooknak azokról a felhasználókról sem kell lemondania, akiknek az üzenetküldéshez csak mondanivalóra van szükségük: házon belül ad egyszerű, minimalista megoldást a WhatsApp. Ezért tehette meg, hogy platformmá alakítsa a Messengert, emeli ki Lévai Richárd. Ami új teret kínál a cégeknek: fejleszthetnek a Messengerre, átvihetik az ügyfélszolgálati funkciókat a Businesses on Messengerbe.
A vásárlási folyamat iránya meghatározó, teszi hozzá a szakember. „Ez pedig jelenleg az, hogy valahogy eljutok a céghez, vásárolok, aztán az utókövetés már Messengerben folytatódik.” Érdekes távlatokat tartogat az upsell kérdése, véli, de egyelőre az a fontos, hogy egy helyen csatornázódik be a párbeszéd mindkét pólusa. Amikor a folyamat szétszálazódik emailre, telefonra, sms-re, „azt nehéz nyomon követni, de könnyű róla lemaradni”, fogalmaz a szakértő. „Így viszont egy helyen lesz a közös múlt a cégnél és az ügyfélnél is.”