Az új szabadidőautó az S-Cross 1,6-os, 120 lóerős motorjait és futóművét kapta meg, de jobb terepjáró képességekkel rendelkezik, hasmagassága 18,5 centiméter.
Oura Rjoicsi vezérigazgató 2014 novemberében Budapesten jelentette be, hogy Esztergomban megkezdik a felkészülést a Suzuki Vitara sorozatgyártására, és a típust az anyavállalat valamennyi piacára exportálják majd világszerte.
A gyártás előkészítése több mint két évvel ezelőtt kezdődött, azóta erre 150-160 millió eurót fordított a cég. A sorozatgyártást hosszú technológiai, gyártási előkészületek előzték meg – mondta a Napi Gazdaságnak a vállalat kommunikációs vezetője. Ruska Viktória azt mondta, 2015-től kezdődően minden második évben új modell kerül ki a Magyar Suzuki esztergomi gyárából, amely stratégiát váltott.
Korábban Esztergom feladata az volt, hogy olcsó, családi kisautót értékesítsen Magyarországon és Európában. Az új koncepció szerint a magyar gyár ma már a flottamegrendelők igényeit is kielégíti, és világszerte forgalmazza járműveit. Jelenleg 60 országba szállít a Magyar Suzuki, a cél száz nemzeti képviselet létrehozása.
2014 októberében – több mint huszonöt évvel az első generációs Vitara bevezetése után – a Suzuki vadonatúj modellel tér vissza Vitara névhez – írja a Magyar Suzuki Zrt. a honlapján. A Suzuki négykerék-hajtási technológiái a Vitara sorozattal együtt fejlődtek. Az új Vitara is rendelhető az SX4 S-CROSS-ban debütált ALLGRIP rendszerrel. Az új Vitara fejlett biztonsági eszközei között szerepel a radarral támogatott automata vészfékrendszer (RBS), amely segít az ütközések megelőzésében, illetve súlyosságuk mérséklésében.
Az újonnan fejlesztett, hétcolos kijelzővel ellátott audiorendszerhez okostelefon is csatlakoztatható. A Vitara sorozatból az 1988-as bevezetés óta a világ 190 országában és régiójában összesen több mint 2,87 millió darabot adtak el.