A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMuhari Eszter
19:25VívásEszter Muhari-Auriane Mallo-Breton
HUNMuhari Eszter
20:40VívásEszter Muhari-Nelli Differt
HUNMagyarország
21:44ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNPóta Georgina
22:15AsztaliteniszGeorgina Pota-Xiaona Shan
NyílNyíl

Mekkorát szólhat az Apple Watch?

okostelefon, okosóra, Apple
Vágólapra másolva!
Már csak párat kell aludni az Apple Watch végleges bemutatásáig, miután hétfőn az Apple termékbemutatót tart, "Spring Forward" néven. Fontos részletekre derül majd fény.
Vágólapra másolva!

Leginkább arra, hogy a kritikusok és szakértők hogyan fogadják majd a terméket, mennyire lesz egyszerű használni az okosórákat, sikerül-e egyáltalán a konkurenciánál jobb minőségű termékkel előállni. Nos az Apple múltbeli tapasztalatai alapján a válasz erre az hogy vélhetően igen, sem az iPad-ek, sem pedig az iPhone-ok nem voltak félkész termékek. Az Apple Watch érkezése pedig már jó ideje téma, és nagy valószínűséggel azért nem jött eddig, mert kiforrott termékre vártak Tim Cook-ék.

A használati élmény mellett viszont az eladási ár is fontos kérdés lehet, ami a legutolsó információk alapján 350 dollár közelében lehet. Ez függhet attól is, hogy milyen bevonattal (pl. arany) és milyen szíjjakkal vásároljuk majd meg az okosórát. Feltehetően testreszabhatóak lesznek majd ezek a paraméterek, mivel alapvetően azért divatcikként is számolhatunk a termékkel.

Nagy kérdés viszont, hogy mennyien fogják majd megvásárolni az Apple Watch-t, és ebből mekkora pénzt csinál a cég. Ahhoz, hogy az Apple Watch igazán kihasználható legyen, ahhoz iOS-es eszközre, de leginkább iPhone-ra lehet szükség, ami azért a piacméretet felülről egyelőre erősen korlátozza. Az elmúlt két évben megközelítőleg 350 millió iPhone-t adott el a cég, ami vélhetően nincs túl messze a jelenleg aktív iPhone-ok számától sem.

Forrás: Apple, Investor.hu

A BeSpoke felmérése alapján az amerikai lakosság azért erősen érdeklődik az új termékek iránt, bár nemtől, életkortól, és jövedelmi helyzettől azért ez erősen függ, 5-30 százalék között mozognak az igen válaszok. Nem járunk tehát messze az igazságtól, ha nagyjából 10 százalékos aránnyal számolunk a vásárlás esetében, ami áprilistól 2016 március végéig (1 év alatt) történhet meg. Ez 35 millió eladott Apple Watch-t jelentene.

Ha 350 dolláros átlagos eladási árral számolunk, akkor a következő egy évben megközelítőleg 12 milliárd dolláros árbevételt hozhat az Apple számára a termékszegmens, ami a 2014-es közel 200 milliárd dollárnak 6 százalékát tenné ki. Mivel ez az érték az Apple Watch nélkül is feltehetően emelkedne, ezért nagyjából 5 százalékos hatása lehet az Apple Watch-nak a növekedésre. Ha a nyereséget nézzük 20 százalékos nettó margint feltételezve, akkor 4-5 százalékos pluszt lehet valószínűsíteni.

Bár ezek igen durva becslések, azt azért jól mutatják, hogy az Apple teljesítménye nagyban függ az iPhone-októl, az Apple Watch pedig vélhetően önmagában nem tudja látványosan növelni az üzleti teljesítményt. Ezzel együtt azért nagy növekedési lehetőség rejlik hosszú távon az okosórákban, ha pedig a használati élmény a versenytársakénál látványosan jobb lesz, akkor az nagy potenciállal kecsegtet a vállalat számára, és értékes lehetőségek előtt nyithatja meg az utat. Vélhetően erre viszont nem 2015-ben kerül majd sor.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!