Leginkább arra, hogy a kritikusok és szakértők hogyan fogadják majd a terméket, mennyire lesz egyszerű használni az okosórákat, sikerül-e egyáltalán a konkurenciánál jobb minőségű termékkel előállni. Nos az Apple múltbeli tapasztalatai alapján a válasz erre az hogy vélhetően igen, sem az iPad-ek, sem pedig az iPhone-ok nem voltak félkész termékek. Az Apple Watch érkezése pedig már jó ideje téma, és nagy valószínűséggel azért nem jött eddig, mert kiforrott termékre vártak Tim Cook-ék.
A használati élmény mellett viszont az eladási ár is fontos kérdés lehet, ami a legutolsó információk alapján 350 dollár közelében lehet. Ez függhet attól is, hogy milyen bevonattal (pl. arany) és milyen szíjjakkal vásároljuk majd meg az okosórát. Feltehetően testreszabhatóak lesznek majd ezek a paraméterek, mivel alapvetően azért divatcikként is számolhatunk a termékkel.
Nagy kérdés viszont, hogy mennyien fogják majd megvásárolni az Apple Watch-t, és ebből mekkora pénzt csinál a cég. Ahhoz, hogy az Apple Watch igazán kihasználható legyen, ahhoz iOS-es eszközre, de leginkább iPhone-ra lehet szükség, ami azért a piacméretet felülről egyelőre erősen korlátozza. Az elmúlt két évben megközelítőleg 350 millió iPhone-t adott el a cég, ami vélhetően nincs túl messze a jelenleg aktív iPhone-ok számától sem.
A BeSpoke felmérése alapján az amerikai lakosság azért erősen érdeklődik az új termékek iránt, bár nemtől, életkortól, és jövedelmi helyzettől azért ez erősen függ, 5-30 százalék között mozognak az igen válaszok. Nem járunk tehát messze az igazságtól, ha nagyjából 10 százalékos aránnyal számolunk a vásárlás esetében, ami áprilistól 2016 március végéig (1 év alatt) történhet meg. Ez 35 millió eladott Apple Watch-t jelentene.
Ha 350 dolláros átlagos eladási árral számolunk, akkor a következő egy évben megközelítőleg 12 milliárd dolláros árbevételt hozhat az Apple számára a termékszegmens, ami a 2014-es közel 200 milliárd dollárnak 6 százalékát tenné ki. Mivel ez az érték az Apple Watch nélkül is feltehetően emelkedne, ezért nagyjából 5 százalékos hatása lehet az Apple Watch-nak a növekedésre. Ha a nyereséget nézzük 20 százalékos nettó margint feltételezve, akkor 4-5 százalékos pluszt lehet valószínűsíteni.
Bár ezek igen durva becslések, azt azért jól mutatják, hogy az Apple teljesítménye nagyban függ az iPhone-októl, az Apple Watch pedig vélhetően önmagában nem tudja látványosan növelni az üzleti teljesítményt. Ezzel együtt azért nagy növekedési lehetőség rejlik hosszú távon az okosórákban, ha pedig a használati élmény a versenytársakénál látványosan jobb lesz, akkor az nagy potenciállal kecsegtet a vállalat számára, és értékes lehetőségek előtt nyithatja meg az utat. Vélhetően erre viszont nem 2015-ben kerül majd sor.