Már a hatodik napot kezdik meg sztrájkkal a Norwegian Air Shuttle pilótái, ami miatt ma a tervezett járatok felét törölni kellett. Minden Norvégián belüli járatát törölte a cég és egyéb svéd és dán járatait is érinti a szituáció.
Ezek miatt a márciusi jegyeladások nagyot eshetnek, ami súlyos összegekbe is kerülhet majd a cégnek. Arról egyelőre nem nyilatkozott a cég számszerűleg mekkora kiesést jelent ez neki.
A munkabeszüntetés még február 28-án kezdődött, mert a pilóták szakszervezete nem látta biztosítottnak, hogy a munkakörülmények továbbra is jók lesznek a költségcsökkentési folyamatban. A hosszú távú útvonalakon továbbra is zavartalanul repülnek, illetve más Nagy-Britanniába, Spanyolországba vagy Finnországba irányuló járatok is repülnek.
Korábban a cég bejelentette, hogy a tavalyi évben veszteséges volt, amire nyolc éve nem volt példa. A veszteségek oka főként az igen nagy növekedési tervek miatti kiadások megugrása, ugyanis a cég több Boeing 787-est is rendelt, hogy ezzel repülje a transz-atlanti utakat az USA-ba. A fapados járatok indítása az amerikai kontinensre egyébként is felvet bizonyos megtérülési kérdéseket, így kérdés, hogy ez a jövőben mennyire jön majd be a Norwegiannek.
Bár a sztrájk miatt nem repülő járatok nem versenyzőek a Wizz Air járataival így közvetlen kedvező hatása nincs a Wizz Air utasforgalmára, azért valamennyire mégiscsak kovácsolhat előnyt ebből a magyar kötődésű fapados. Ugyanis főleg Lengyelországból és a Baltikumból repül a Wizz Air Norvégiába, illetve más Skandináv országokba, vagyis a sztrájk miatti bizalomvesztésből akár még profitálhat is a cég.
A mai kereskedésben a Norwegian Air árfolyama már 4,5 százalékkal ugrik, mivel reggel olyan hírek érkeztek, hogy a cég kész betolni friss tőkét, hogy megakadályozza a norvég egységének csődjét. Január végétől már több mint 30 százalékot zuhant a Norwegian árfolyama az Oslo-i tőzsdén, de a sztrájk kezdetétől számítva is több mint 10 százalékot esett a papír.
A Wizz Air árfolyama az elmúlt napokban stabilizálódott 13 font körül, ami a 11,5 fontos IPO-ár óta 13 százalékos felértékelődést jelent.