Vágólapra másolva!
Ha kedvezményes kuponnal vásárolunk és nem vagyunk elég körültekintőek, könnyen pórul járhatunk. A fogyasztóvédelem listát készített arról, hogy mire érdemes figyelni.
Vágólapra másolva!

Vásároltam egy cipőt, amin egy "12 990 forintról leárazott" és egy "szuper ár, 4990 forintért elvihető" felirat díszelgett. Otthon figyeltem csak fel arra, hogy a 12 990 forintos felirat egy matrica, ami egy 7490-es számot takart el, ami nyilván a cipő eredeti ára. Tekinthető-e ez megtévesztésnek? – ez csak egy panasz a sok közül, amit a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kapni szokott.

Kedvezményes vásárláskor érdemes odafigyelni néhány dologra, ha nem akarunk rosszul járni.

Érdemes előzetesen tájékozódni a vásárlás előtt Forrás: Thinkstock

Ezekre érdemes figyelni

  • A kuponos kedvezmény más akciókkal nem vonható össze általában. Így például a kettőt fizet, hármat vihet akció mellett nem érvényesíthető további 20 százalékos kedvezmény egy kuponnal.
  • Vannak olyan beváltóhelyek, ahol csak bizonyos összeghatár (például 10 ezer forint) felett érvényesek a kuponos kedvezmények.
  • Vannak olyan üzletek, ahol bizonyos márkákat, termékeket nem lehet kedvezményes kuponnal megvásárolni.
  • Sok üzletben egy kuponnal akár több termék is kedvezményesen megvehető, ezért érdemes alaposan átolvasni a beváltási feltételeket.
  • Van, ahol az üzlet webáruházából elérhető termékekre (is) vonatkozik a kedvezmény.
  • Olyan vállalkozás is van, ahol egy kuponért cserébe ajándékutalványt adnak. Ezt meghatározott időszakon belül lehet levásárolni. Itt érdemes figyelni a felhasználási feltételekre (milyen időszakban, milyen termékekre vonatkozik a kedvezmény).
  • A különböző kiszerelésű termékek közül gyakran csak az egyikre vonatkozik a kupon (például nem 1 literes samponra, hanem az 500 milliliteresre).
  • Gyakran előfordul, hogy csak a kedvezmény mértékét tüntetik fel (például 20 százalékkal olcsóbb), az akciós eladási árat viszont nem írják ki. Így a vásárló nem tudja előre, hogy pontosan mennyit kell fizetnie.

Panaszkönyv vagy fogyasztóvédelem

Megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak számít, ha a meghirdetett akciós árnál drágábban adnak el egy terméket. Ha a pénztárnál nem érvényesítik a kedvezményt, és az ügyet helyben nem rendezik, akkor első körben panaszt írhatunk a vásárlók könyvébe. Erre 30 napon belül írásban kell válaszolnia a cégnek. Ha nem érkezik érdemi válasz, jöhet a Fogyasztóvédelmi Hatóság.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!