A munkavállalók 37 százaléka gondolja úgy, hogy az otthoni IT-infrastruktúrája fejlettebb, mint a munkahelyi, és mindössze a 30 százalékuk gondolja a fordítottját - derül ki a Microsoft által közelmúltban végzett regionális kutatásból.
Az elemzés szerint, ha a munkavállalók szabadon választhatnák meg, hogy honnan dolgoznak - a távmunkára ugyanis az infrastruktúra mind több esetben lehetőséget ad - mindössze az egyharmaduk menne be a mostani irodájába. Körülbelül ötödük az otthoni munkát részesítené előnyben, míg a többiek egy harmadik helyszínt jelöltek meg optimálisnak.
A vállalati IT egyik legnagyobb kihívása, hogy egyre elterjedtebb a BYOD (hozd a saját eszközödet, vagyis bring your own device) filozófia: a munkavállalóknak körülbelül fele a saját mobilját és a saját laptopját részesíti előnyben a vállalat által biztostott eszközökkel szemben.
Többek között ezekre a kihívásokra is megfelelő megoldást jelenthetnek a felhőalapú szolgáltatások, amelyek elterjedése hazánkban továbbra is nehézségekbe ütközik. Időről időre felmerül, hogy a korszerű és költségkímélő technológia előtt álló két legnagyobb akadály a tájékozatlanság illetve a bizalmatlanság.
A munkahelyi és az otthoni infrastruktúra egyre intenzívebb összeolvadása pedig nemcsak a felhasználóknak, hanem a cégeknek is érdeke lehet. Már most is majdnem minden munkavállaló (90 százalék) hozzáfér a munkahelyi emailjeihez a telefonján, sőt, csaknem kétharmaduk valamilyen kimondottan a munkájához kapcsolódó alkalmazást is rendszeresen használ.
Ennek ellenére a hazai vállalatok továbbra is rendkívül alacsony arányban használnak felhőalapú szolgáltatásokat. A hazai 8 százalékos arány mintegy fele a nyugat-európai átlagnak, az éllovas országok eredményének pedig mindössze a negyede.
A nagyvállalati szektorban a saját szerverparkot és a felhőszolgáltatásokat egyszerre használó hibrid megoldásokban látják a szakértők az áttörés lehetőségét, amellyel a magyar cégek megkezdhetnék az informatikai rendszerük felzárkóztatását a nyugat-európai versenytársaikéhoz.
Bár ezek a hibrid megoldások főleg a mamutcégek és az állami szektor számára bizonyulnak megfelelőnek, a felhőalapú szolgáltatások egyre könnyebben elérhetők a kis- és középvállalatok számára is.
Arról pedig, hogy a vállalati IT-infrastruktúra ma már nem úri huncutság, még csak nem is "szükséges rossz", hanem szerves része és alapkövetelménye a cég üzleti sikerének, mi is többszörírtunk már.