Nekünk fontos a vásárló, az ügyfél véleménye – ez a mondat gyakran szerepel a vállalkozások vevőcsalogató reklámjaiban. A szlogent a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) is bátran hangoztathatná: a hatóság munkáját sokszor éppen azoknak a magánszemélyeknek a jelzése segíti, akik elégedetlenek voltak az eladó, a szolgáltató magatartásával. Például amiatt, hogy vásárlásuk után nem kaptak nyugtát, bizonylatot.
Az adóhivatal szóvivője, Kis Péter András azt mondta a Napi Gazdaságnak, hogy az állampolgári jelzések mellett a hatóság tapasztalatai is közrejátszottak abban, hogy a taxisok, fodrászok és magánorvosok adóügyeit kiemelt hatósági figyelem övezte, övezi.
A szóvivő a taxisvilág ellenőrzéséről elmondta: a taxisoknál az utóbbi időkben elvégzett vizsgálatok nagyjából negyedénél történt valamilyen mulasztás. Legtöbbször az derült ki, hogy a sofőr nem állított ki nyugtát.
A kozmetikusok, a fodrászok, a műkörmösök és a masszírozást vállalók körében végzett ellenőrzésekből kiderült, hogy egyetlen eset sem akadt, amikor minden szabályos lett volna.
A magánorvosokkal kapcsolatban Kis Péter egyet emelt ki. Az ellenőrzött gyógyító személy már azon a napon módosította adóbevallását, amikor megjelent nála a NAV: az új dokumentumon a korábban feltüntetett összeg huszonötszöröse szerepelt.