A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
3
Ezüstérem
3
Bronzérem
2
HUNKopasz Bálint
11:00Kajak-kenuKajak 1000m 1. forduló 3. futam
HUNSalim Omar Gergely
12:13TekvondoLucas Lautaro Guzman-Omar Salim
HUNLosonczi Dávid
12:30BirkózásRafig Huseynov-David Losonczi
HUNMagyarország
20:35VízilabdaItaly-Hungary
NyílNyíl

A leghosszabb sztrájkra készülnek a vasutasok

Telefonos, mobilnetes, WiFi-s tapasztalatok utazás közben Európában. Teljes erővel működő, de Magyarország területéről elérhetetlen vezeték nélküli internetszolgáltatás a vonaton, illusztráció
2018. december 9-től a Transilvania EuroCity minden reggel 7.35-kor indul Kolozsvárról, és Budapesten keresztül 17.21-kor érkezik meg Bécsbe (képünk illusztráció).
Vágólapra másolva!
Újabb sztrájkot hirdetetett a német mozdonyvezetők szakszervezete, a munkabeszüntetés a személyszállításban kedden kezdődik és vasárnap ér véget.
Vágólapra másolva!

A GDL vasárnap este jelentette be, hogy ismét sztrájkol. A Deutsche Bahn (DB) vasúttársaság teherszállítási ágazatában dolgozó tagjait arra szólította fel, hogy hétfő délután 15 órakor függesszék fel a munkát.

Keddtől vasárnapig

A személyszállítási területen dolgozó szakszervezeti tag mozdonyvezetőknek kedd hajnali 2 órától kell sztrájkolniuk az érdekképviseletet felszólítása szerint. A munkabeszüntetés mindkét ágazatban vasárnap reggel 9 órakor ér véget a GDL terve szerint.

Ez a leghosszabb tiltakozás

Az érdekképviselet már nyolcadik alkalommal hirdetett sztrájkot, amióta tavaly tárgyalást kezdett a munkaadóval. A tervek szerint csaknem egy hétig tartó, összesen 138 órás munkabeszüntetés az eddigi leghosszabb tiltakozási, nyomásgyakorlási akció a GDL részéről.

A Deutsche Bahn dolgozói a bérükkel elégedetlenek Forrás: AFP/Hendrik Schmidt



A szakszervezet 5 százalékos béremelést és a heti munkaidő egy órával történő csökkentését követeli, és el akarja érni, hogy más területen dolgozó alkalmazottak, például a vonatkísérők nevében is tárgyalhasson a DB-vel. A munkaadó legutóbbi ajánlata 4,7 százalékos béremeléséről és 1000 eurós egyszeri juttatásról szól.

Sokakat dühít

A GDL legutóbb április második felében sztrájkolt, az újabb tárgyalások pedig szerdán szakadtak meg. A csaknem 200 ezer embert foglalkoztató DB vezetése és a 20 ezer munkavállalót képviselő szakszervezet vezetése egymást hibáztatja a tárgyalások kudarcáért.

Alexander Dobrindt közlekedési miniszter a szakszervezetet bírálta, és azt mondta, érthető, hogy sok embert dühít a sztrájksorozat. A DB bonyolítja le a németországi teherszállítás nagyjából 20 százalékát, ez naponta mintegy 620 ezer tonna mozgatását jelenti. Becslések szerint a vasút kiesése a teherszállításból naponta 100 millió euró kárt okoz a német nemzetgazdaságnak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!