A két nagy apróhirdetési oldal egybeolvadása után sem lesz egyszereplős a piac – legalábbis Szanitter Áron, a Vaterát is tulajdonló Allegro Group ügyvezető igazgatója szerint. A „Mégsem csak egy maradhat?” címmel tartott sajtóbeszélgetésen elmondta, ugyan más az üzleti modell, de valójában két termék van jelen a piacon: a Jófogás, amely ingyenesnek hirdeti magát, valamint a Vatera.
Az Allegro egy ügyes testcsellel elpattintotta az OLX-et, hogy cserébe megkapja a román és a portugál piacot, mondta Kis Gergely, az eNET szakértője. Az Allegrónál – amelyhez több webáruház is tartozik – termékportfólióban gondolkodnak, ezért is indították el a Jófogással szemben a szintén ingyenes apróhirdetési portálnak szánt OLX-et, amelyet az új tulajdonos a múlt héten kapcsolt le.
2014 végén az eNET adatai alapján a rendszeresen internetezők 72 százaléka, 3,4 millió fő volt online vásárló, derült ki a sajtóbeszélgetés háttéranyagából. A fennmaradó 28 százalékból további 12 százalék vásárolt már a világhálón, azonban több mint egy évvel a felmérés előtt. Az online vásárlási lehetőséget választók számára az elsődleges szempont a kényelem, 69 százalék jelölte meg ezt fő érvként a szolgáltatás mellett. A második helyen a kedvező ár (54 százalék), aztán a házhozszállítási lehetőség (49 százalék), míg a negyediken az árösszehasonlítás (47 százalék) szerepelt.
Szanitter Áron szerint az elmúlt években parkolópályára tett Vatera felfuthat, mert lehet, hogy sokan nem fogják szeretni a Jófogást.
„OLX ugyan már nincs, de a Vatera kőkemény konkurense a Jófogásnak.”
Az ügyvezető szerint év végéig kiderül, hogy melyik üzleti modell működik Magyarországon rentábilisan. Mint mondta, a Vatera eddig is pozitívan ment, míg a Jófogás évi közel egymilliárdos veszteségeket könyvelhetett el.
Korábban a Jófogás az OLX elleni versenyben bevezette az ingyenes házhozszállítást is. Ezzel kapcsolatban Kis Gergely azt mondta, hogy a felhasználóknak, a potenciális vevőknek „ami ingyen van az kell, ha pedig nincs ingyen, akkor már nem annyira”.
Szanitter Áronnal áprilisban az Origo készített interjút, amiben a kétszereplőssé váló piac mellett arról is beszélt, hogy megszűnnek az irdatlan mértékű reklámköltések.