A JNT pénzszállítói egy hónap és egy nap után függesztették fel a sztrájkot – tudta meg az Origo. A sztrájkbizottság azért nem oszlott fel, de az új tulajdonosi struktúra talán jó néven veszi majd ezt a lépést – mondta az Origónak Kuti Zsolt Zoltán az Értékszállítási és Őrzésvédelmi Dolgozók Szakszervezet JNT alapszervezetének ügyvivője. Kutit a sztrájk kezdetén a JNT Kft. kirúgta, azt álítva, hogy rossz hírét keltette a Magyar Posta leányvállalatának.
Kuti Zsolt Zoltán emiatt perre megy.
A pénzszállítók a sztrájk alatt nem kaptak fizetést, de a Munkástanácsok Szövetsége a munkabeszüntetés alatt biztosította számukra a fizetésük egy részét. Csánics Sándor az Értékszállítási és Őrzésvédelmi Dolgozók Szakszervezetének elnöke erről a juttatásról az Origónak korábban úgy fogalmazott, kapott egy kis megleptéspénzt.
A JNT 2003. áprilisban kezdte a posta pénzeit szállítani, a cég a megalakulása óta dinamikusan fejlődik, a kezdetektől nyereséges – olvasható a Magyar Posta honlapján. Nem nagyon tudtak ugyanakkor terjeszkedni. Az Origónak név nélkül nyilatkozó szakember azt mondta,
a banki forgalomban nagyon nehéz ügyfelet szerezni.
Most viszont ezzel a hármas üzleti összefonódással valószínűleg sikerülni fog. A mostani 1000 kiszolgálási pont helyett, újabb 2000 szállítási pontra kell majd pénzt vinni vagy hozni a JNT-s pénzszállítóinak. Kicsit olyan az ember érzése, mintha államosítani akarnák ezt a szektort is - mondta szintén név nélkül egy volt Magyar Posta-dolgozó.
A JNT Security Kft. az utóbbi hetekben azzal került be a hírekbe, hogy a pénzszállítók 5 százalékos sávos béremelést akartak kiharcolni. A béralku ugyan még nem jött létre, az alkalmazottak képviselői ugyanakkor azt mondták az Origónak, örülnek az új tulajdonosoknak, mert minden jel szerint sokkal több megrendelésük lesz, mint eddig volt, így most elálltak a sztrájktól.
A tulajdonosi változások miatt a JNT-nél többszörösére nő a nem postai eredetű árbevétel. Így talán a pénzszállítók fizetésemelésére is fut majd. A Magyar Posta, az FHB és a Takarékbank között már eddig is
szoros volt a kapcsolat.
Most pedig még több ponton kapcsolódhatnak majd egymáshoz.
A JNT mindig is nagy akart lenni, legalább akkora, mint a G4S, amely a világ vezető globális vállalata hat kontinensen nyújt integrált biztonsági megoldásokat. Azért ettől még messze van a JNT, de
nagy változások jöhetnek a cég életében a jövőben.
Az látszik, hogy az újabb 2000 szállítási pont miatt nagy profitot realizálhatnak majd az új tulajdonosok.