Az Altus-ügy, az M4-es autópálya építésének leállítása, a gazdaságfejlesztési programok felfüggesztésének feloldása is téma lesz Lázár János miniszter júniusban esedékes brüsszeli látogatása során, mondta Csepreghy Nándor helyettes államtitkár a P+ TV-nek.
A helyettes államtitkár szerint
az uniót olyan kihívások terhelik, amelyek megkérdőjelezik a közös fejlesztéspolitika jövőjét 2020 után.
Ide értendő a britek esetleges kilépése az EU-ból, vagy éppen az, hogy a nettó befizető, gazdagabb államok nem akarják tovább finanszírozni a kelet-közép-európai államok fejlesztését. Magyarországnak ez az utolsó lehetősége, amikor ekkora értékben tud külső forrásokat behozni saját fejlesztésre, ezért a 12 ezer milliárd forint hatvan százalékát gazdaságfejlesztésre fordítják.
Az Altus-ügyről a helyettes államtitkár azt mondta, a cég másfél milliárd forintos megbízásával az Európai Bizottság kistafírozta Gyurcsány Ferenc cégét, és arra kaptak megbízást, hogy a magyar fejlesztéspolitikát ellenőrizzék. Csepreghy Nándor szerint
az Altus Zrt. megbízása az Európai Bizottság politikai beavatkozása, mert a magyarországi ellenzéket finanszírozza.
A felcsút–alcsúti kisvasúti beruházásnak ugyanaz az értelme, mint bármelyik kisvasútfejlesztésnek Magyarországon, mondta a helyettes államtitkár.
A 600 millió forintos beruházás nyolcvanöt százaléka – 510 millió forint – uniós forrás.
Csepreghy Nándor szerint a beruházást nem önmagában kell nézni, hanem egy másik fejlesztéssel együtt, ami egy arborétum fejlesztésére vonatkozik: a kisvasút ide fog közlekedni. Abból, hogy Orbán Viktor Felcsúton lakik, a felcsútiaknak nem származhat hátránya, a beruházás az övék, nem Orbán Viktoré, mondta a helyettes államtitkár.
Részletek az interjúban: