A munkaerőpiacon keresleti és kínálati oldalon is nagy a dömping. Sajnos manapság az tapasztalható, hogy az emberi erőforrásból épp a legfontosabb tűnik el, az ember. Hatalmas rendszerek és adatbázisok kommunikálnak egymással, ebbe illesztik bele a munkakeresőt is, és ahol egyezést találnak a szoftverek, azt dobja a gép. Hogy tűnhetünk ki ebből az információhalmazból, és hogy találhatjuk meg ebben a nagy tömegben az új kollégát? Szólás T. Miklós, a Vilma Virtual Marketing vezető tanácsadója meetupon faggatott szakembereket arról, hogyan kell jó álláshirdetést írni. Összefoglaljuk a lényeget.
A legnagyobb fogyasztói döntés a munkahelyválasztás. Éppen ezért arra kell törekedni, hogy cégünk egy hiteles és vonzó munkahely legyen, és valamiben kitűnjön a többi közül. Tehát a pozícióleírás nem álláshirdetés. Nem rémlik, hogy valaha is készítettek volna olyan reklámot, ahol pusztán az összetevők felsorolásával szerették volna eladni a sampont. Az első lépés a figyelemfelkeltés. A hirdetésben élményt fogalmazzunk meg, amely vonzóvá teszi a munkakört.
Ha a munkavállalók szeretnek a cégnél dolgozni, akkor lelkesek, ezáltal növekszik a vállalkozás teljesítménye és versenyképesebb lesz. Sőt, ha valaki jól érzi magát a munkahelyén, szívesen elmondja másnak, és büszkén vállalja, hogy ő is része a cégnek. Ez fontosabb, mint elsőre gondolnánk.
Felnőtt egy reklámkerülő generáció, akik az arculat nélküli információkat keresik. Tehát nem az a fontos, hogy a cég mit mond magáról, hanem az, hogy a körülötte lévő közösség mit mond a cégről. Amelyik vállalkozást szeretik a munkavállalók, annak híre megy, sőt maguk is szívesen ajánlják. A hirdetésben azt domborítsuk ki, hogy miért jó a cégnél dolgozni. Ennél a pontnál viszont fontos leszögezni, hogy csak a valóságot kommunikáljuk.
Üzleti, marketing és PR szempontból is nagyon fontos a tartalomgyártás. Bármi lehet álláshirdetés, egy jó publikáció is felkeltheti annyira a figyelmét a munkavállalónak, hogy küldjön egy életrajzot a cégnek. A hirdetésnek a márkaépítésben is fontos szerepe lehet: ha egy partnercég megtalálja, jelentkezni nyilván nem fog, de pontosabb képet kap rólunk: mit kínálunk a munkavállalóknak, milyen lehet nálunk a munkakörnyezet. Ha a munkavállalók jól érzik magukat a cégnél, elkötelezettek, és szeretnek ott dolgozni, sokkal hatékonyabban teszik a dolgukat. Éppen ezért figyeljünk arra, hogy a tartami elemek legyenek egységesek, és egybevágóak. Az ezekből összeálló információtömeg így egy teljes képet ad a cégünkről. Ennek a tetejére kell biggyeszteni a hirdetést.
BOLDOGSÁGOT VARRUNK
Egy jó álláshirdetés tiszta, okos, márkahű, frappáns, rövid, és megragadja a lényeget. Szólás T. Miklós fenti hirdetése nagyon jó példa, minden benne van. Megtudhatjuk belőle, hogy milyen az élet abban az esküvői szalonban, a hirdetés egy élményt, egy érzést ad. Mivel nem valamiről, hanem valakinek szól, sokkal szívesebben jelentkezünk az ilyen hirdetésre. Mennyivel személyesebb annál, mint az, hogy esküvői ruhaszalon legalább öt éves szakmai tapasztalattal rendelkező varrónőt keres? Az álláshirdetésnek az a dolga, hogy felkeltse a figyelmet, és képet adjon arról, milyen cég milyen munkavállalót keres. A hirdetésbe tegyünk egy linket, amellyel a munkakereső eljut a cégleíráshoz. Ha a hirdetéssel felkeltettük az érdeklődését, majd a link segítségével átfogó képet kapott a vállalkozásunkról, utána következhet a pozíció leírása és maga a jelentkezés. Ezzel a módszerrel kevesebb, de alkalmasabb jelentkező jut el hozzánk.